Inlägg från: Syrinx |Visa alla inlägg
  • Syrinx

Hjälp! Vad ska jag ha för blommor i min bukett? Augustibröllop!

Det låter vackert! Jag vill också ha en "operfekt" och lite handplockad känsla på min bukett, fast jag gifter mig i maj. 
    Astrar, rudbeckior och dahlior har lite runda former, och lite vildvuxet kan det också bli med dem, beroende på vad du sätter till. Kärleksörten börjar ju rodna i trädgårdarna i augusti, vackert, bohemiskt och passande för bröllop tycker jag Ringblommor är väldigt fint också tycker jag!
    Här är en bild jag hittade, härliga färger!

• Syrinx
    Mariiaa81 skrev 2011-06-18 22:03:02 följande:
    Tack för tipsen! :) Båda buketterna ser jättefina ut.
    Jag letar efter nåt som ser lite mer ut som den buketten som är med här, andra bildserien, buketten till höger; www.100layercake.com/blog/2011/05/27/an-unbel...
    Älskar färgerna i den buketten
    Ja, väldigt vackra färger! Som Gwennie skriver, så är just dahlior väldigt bra för de finns i så många olika färger och former! Du kan ju ta med olika typer av inspirationsbilder till din florist - någon för färgskalan, någon för typen av blommor och någon för formen - och be om att få det kombinerat till din drömbukett. Jag har sett många som lägger upp flera olika inspirationsbilder i alla blomtrådar som kommer upp med jämna mellanrum här. För min del så fick jag tänka mig hur det skulle se ut, och så idag köpte jag hem de blommor jag tänkt mig och slängde ihop buketten för att se hur det blev.  (Vinkeln är konstig och kvalitén är hemsk, men man ser ju idén med buketten.) Min poäng är helt enkelt att du säkert behöver två eller flera inspirationsbilder för att hitta hur du vill ha din bukett. Jag har inte hittat någon brudbukett som ser ut som min iallafall

Svar på tråden Hjälp! Vad ska jag ha för blommor i min bukett? Augustibröllop!