Inlägg från: chrpe |Visa alla inlägg
  • chrpe

Vad tycker ni om dessa låtar i kyrkan?

Jag har lite funderingar om vilka låter vi ska välja i kyrkan. Skulle vilja ha lite hjälp från er.

I wont let go- Rascal Flatts
    Denna låt passar så himla bra för oss. Jag och min sambo har haft ett jätte tufft år då jag har fått en diagnos som heter GAD. Jag har mått psykiskt dåligt, varit inne på psykakuten flera gånger, försökt ta livet av mig och haft ett rent helvete. Jag är så otroligt stolt över min sambo som alltid funnits för mig, ställt upp oavsett, gett mig proffesionell hjälp, vakat över mig om nätterna. Efter allt vi gått igenom tycker jag denna låt skulle passa oss så himla bra.

What are words- Chris Medina.

This years love- David Grey

Songbird- Fleetwood Mac

Den här stunden (from this moment on- shania twain).

Hallelujah- Molly Sandén.

Ave Maria- Beyoncé.

Dessa låtar kanske inte är några typiska kärlekslåtar, men det viktiga för oss är det betyder något för just oss.

Vad tycker ni om dessa låtar? Jag vill inte har några typiska klyschiga låtar Tungan ute

• Svar på tråden Vad tycker ni om dessa låtar i kyrkan?
  • chrpe
    Cantaton skrev 2011-06-19 15:27:48 följande:
    Om ni vill ha låtar som inte är så "klyschiga" ska ni stryka "Den här stunden" och "Hallelujah".  (Men det är jättefina låtar, så om ni inser att det där med klyschighet inte var ett så viktigt kriterium är de jättefina på bröllop!)

"What are Words" är en jättefin sång på uppgång. På FB rekommenderar mina vänner den titt som tätt... Ska sjunga den på en vigsel i augusti, men har inte sjungit den tidigare.

Resten måste jag nog lyssna igenom innan jag kan uttala mig om.
    Jo jag har varit lite kluven till de två låtarna.

Du får jätte gärna lyssna på de andra och säga vad du tycker. Skrattande
  • chrpe
    Cantaton skrev 2011-06-19 16:00:28 följande:
    Utifrån dina låtförslag undrar jag om du inte skulle gilla "Feels Like Home" med Chantal Kreviazuk.

Chantal Kreviazuk – Feels Like Home

Vilken vacker låt! Tack för alla kommentarer. Bra att höra vad andra tycker, ibland är man alldeles för "inne" i låtarna =)

Vad kommer du ha på ditt bröllop?

• chrpe
    Kit73 skrev 2011-06-19 17:28:47 följande:

Jag har bara hört Den här stunden på youtube med Patric R från ett bröllop och den svenska översättningen/tolkningen var UNDER ALL KRITIK. Har du en annan version så ok!

Sen älskar ju jag Songbird och What are words!!

Men med tanke på vad ni känner för så tycker jag att ni skall ta just den! Det är ju så man ska känna för "sin" låt... eller hur!?

Ja jag håller helt med, man ska välja något som betyder mycket för oss. Både min och sambons familj vet om allt vi gått igenom och jag tror de kommer förstå precis varför vi valt en sådan sång.
  • chrpe
    Cantaton skrev 2011-06-19 17:30:52 följande:
    Ingen aning! Jag väntar på att sambon ska fria, haha
    Då får vi hoppas att det sker snart, haha
     Glad 
  • chrpe

Tack för all hjälp! Ni är toppen Skrattande

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa låtar i kyrkan?