Inlägg från: Cantaton |Visa alla inlägg
  • Cantaton

Vad tycker ni om dessa låtar i kyrkan?

Om ni vill ha låtar som inte är så "klyschiga" ska ni stryka "Den här stunden" och "Hallelujah".  (Men det är jättefina låtar, så om ni inser att det där med klyschighet inte var ett så viktigt kriterium är de jättefina på bröllop!)

"What are Words" är en jättefin sång på uppgång. På FB rekommenderar mina vänner den titt som tätt... Ska sjunga den på en vigsel i augusti, men har inte sjungit den tidigare.

Resten måste jag nog lyssna igenom innan jag kan uttala mig om.

• Cantaton
    chrpe skrev 2011-06-19 15:37:02 följande:
    Jo jag har varit lite kluven till de två låtarna.

Du får jätte gärna lyssna på de andra och säga vad du tycker. Skrattande
    Så här tycker jag då vidare... :)

I won't let go - Rascal Flatts

Jättevacker och känslosam låt - både till melodi och text. Den är kanske lite "sorgligare" än en låt som normalt väljs till bröllop. Det är verkligen inte alla "bröllopslåtar" som är rakt igenom lyckliga, men det är heller inte vanligt att en hel vers är relativt tung som denna:

It hurts my heart
    To see you cry
    I know it’s dark
    This part of life
    Oh, it finds us all
    But we’re too small
    To stop the rain
    Oh, but when it rains

Men mot den bakgrund du beskriver i ditt första inlägg tycker jag att låten i sin helhet låter som klippt och skuren för er. Vilken klippa din sambo är!

This year's love - David Gray

Ska jag vara helt ärlig är jag lite skeptisk till denna... När jag läser texten tycker jag att det låter som om personen som berättar har gått på många kärleksnitar i sitt liv och nu jämför detta nya förhållande med det... Och säger att jag är ärrad och därför är det svårare för dig att komma in i mitt liv än det varit för andra...

"Turning circles and time again
    It cut like a knife oh now
    If you love me got to know for sure
    'Cause it takes something more this time
    Than sweet sweet lies oh now
    Before I open up my arms and fall"

Songbird - Fleetwood Mac

Jättefin låt. Hade inte hört originalet förut

Ave Maria - Beyonce

Fin, annorlunda tolkning av "Ave Maria". Vet att den framförts på vigslar förut.
  • Cantaton
    Pinkgrape skrev 2011-06-19 16:09:18 följande:
    Fleetwood Mac - Songbird, det är nog min absoluta favoritlåt någonsin. Hela den skivan är fantastisk. Jag ångrar mig så mycket att vi inte valt den som solosång till bröllopet, men när det var dags för oss att välja så föll den i glömska totalt.

För oss blev det istället Katie Melua - Nine Million Bicycles och Maria Mena - I Was Made For Loving You och de är bra de också :) hehe
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Men ni gifter er väl i augusti? Då hinner ni ju byta låt om "Songbird" är en sådan favorit! (Eller lägga till om ni inte kan släppa de andra nu...)
  • Cantaton
    chrpe skrev 2011-06-19 17:27:12 följande:

Vilken vacker låt! Tack för alla kommentarer. Bra att höra vad andra tycker, ibland är man alldeles för "inne" i låtarna =)

Vad kommer du ha på ditt bröllop?

Ingen aning! Jag väntar på att sambon ska fria, haha
  • Cantaton

Jag tycker att ni ska hålla fast vid "I won't let go" med Rascal Flatts och sedan fundera över vilken annan (eller vilka andra) ni ska ha

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa låtar i kyrkan?