Inlägg från: Gwennie |Visa alla inlägg
  • Gwennie

Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?

Här blir det "Highland Cathedral" instrumentalt på piano som ingångslåt och U2:s "Beautiful day" a capella med ny text som utgångslåt.

• Gwennie
    Gottblåbär skrev 2011-06-22 08:03:13 följande:
    Är era kantorer villiga till att lära sig ivanliga låtar? Eller spela när er solist sjunger osv.. Min lät som en tråktant och ville inte gö nått av de typ :(
    Jag hoppas mer att vår kantor tycker det är okej att hon kommer dit enbart för att kompa psalmerna. Vi har ett helt gäng musiker bland våra vänner och i släkten som vi gärna vill involvera i vigseln.
  • Gwennie
    elinmartin skrev 2011-07-01 22:22:29 följande:
    Hej har inte hört Higland cathedral innan, men måste säga den är underbar, men hur ska ni spela den?? på piano, orgel eller vad?
    Vi kör den på piano. Blir klart inte alls lika pampigt som originalet på säckpipa eller på orgel, men säckpipeblåsare växer inte på träd och i kyrkan vi gifter oss finns det ingen orgel, så piano får det bli. Tror det blir fint ändå :)
  • Gwennie
    fasit skrev 2011-06-28 22:49:22 följande:
    Vad innebär ny text? Hur många stämmor ska det vara?
    Jag har helt enkelt skrivit en helt ny text till låten. Originalet handlar inte det minsta om kärlek eller bröllop, men min blivande tycker jättemycket om refrängen, så jag löste problemet genom att skriva om verserna.
    Arret var femstämmigt när jag lämnade över det till sångarna, men de kan ha ändrat om och lagt till nåt. Längtar efter att få höra det live!!
Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?