sommarblommor skrev 2011-06-21 19:05:19 följande:
Vi var på Selma spa i Sunne när min sambo fyllde 40 för några veckor sedan. Det tyckte vi var underbart. Jag förstår att vi vill iväg någonstans. Spa-weekends är alltid uppskattade. Det känns alltid om om man hittar varandra på nytt varje gång. Själv ska vi ner till Västervik nu under midsommar. Min sambos släkt har sommarställe ute i skärgården. Helt underbar stad. Jag älskar verkligen Västervik. :)
Jag har också varit på Selma, men tycker det är ganska dåligt som alternativ om man åker som par eftersom bastuarna är helt avskilda. Inte så kul att hela tiden får säga att "ja, vi ses här ute igen om en halvtimme".... det gäller nog på många ställen, så tänk på det när du bokar. Jag blir alltid jättestressad av sådant och tycker inte alls det är roligt, jag vill ju att vi skall kunna vara tillsammans hela tiden och inte behöva avbryta alla samtal och så.
Mitt tips är att boka någonstans där ni kan få ett rum som har egen bubbelpool, så att ni verkligen kan njuta av varandra.
För många år sedan var vi på ett litet ställe som hette Ulvshyttan (tror jag) mellan Värmland och Dalarna. De hade en liten SPA-avdelning som man kunde boka och ha helt för sig själv, man kunde boka behandlingar och det var på en fin herrgård med den skönaste säng jag någonsin sovit i. Rekommenderas starkt (om det fortfarande finns kvar).