• Mimmie

Vad ska man ha på sig?

Vi ska gifta oss 19 augusti. Vi ska ha ett enkelt bröllop i trädgården och prästen kommer dit. Det är bara närmaste familjen som ska vara med.

Funderar över vad vi ska ha på oss. Vill inte ha vitklänning och frack och den midevitten utan att det ska vara i all enkelhet. Men vad ska man då ha på sig? Jag vill nog ha en klänning men den får inte vara för snoffsig utan ska kunna använda den vid andra festliga tillfällen. Samtidigt så vill man ju vara fin.
    Mannen funderar oxå över vad han ska ha på sig, för han tycker inte riktigt om kostym.
    Gästerna har fått information om att det är sommarklädsel som gäller.

Hjälp oss! Pliiiz

• Svar på tråden Vad ska man ha på sig?
  • Mimmie

Tack för era svar.

Jag vet inte om mannen tycker om linne, men chinos är inte fel. Tänkte att vi på något sätt ska kunna matcha varandra så kanske skjorta eller slips/fluga i samma färg som jag har.

Vet inte om man ska ha lång eller kort klänning. Behöver feedback från andra.
    Har en förkärlek för klänningar och blusar som sitter åt under brösten. Som bilden här. Risken där är ju bara att man ser gravid ut (eftersom jag inte är smal...snarare lite mullig....men håller igen på onyttigheter nu)

• Mimmie

Tror inte att jag vill ha vit. Eller möjligtvis ha en vit botten med någon färg mönster. Just dessa klänningar hittade jag i lila....och mannen älskar lila Glad men annars spelar det inte så stor roll med färgen. Kanske är svårt att hitta blommor som passar till....hmmm

• Mimmie

Jag kan tänka mig att ha ljust - men passar det med vitt när man närmar sig 40år och jag har dessutom varit gift en gång innan.

• Mimmie

Mace.
    Inte ska du skämmas för det. Glad Jag är glad för all feedback jag kan få. och egentligen är jag väl inte den som bryr mig extremt mycket om vad man "får och inte får" göra.

Jag ska ta mig en titt på HM och se om jag hittar något där. Tack för tipset!
    Hittade även en del till på bonprix....fast jag är inte så förtjust i att skicka efter. Vill gärna prova.

Svar på tråden Vad ska man ha på sig?