• LIS01

Kan jag ha den här klänningen?

Jag har hittat en klänning som jag tycker om, men är osäker på om den är lite för svart. Kan jag ha den här på ett bröllop med klädkod Kavaj? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kan jag ha den här klänningen?
  • LIS01

Tack för råden. Problemet är att jag hittade skor + väska innan klänningen, och de är helsvarta men "festliga". Jag har ljusbrunthår och inte svart som modellen på bilden. Har även tänkt mig ett stort rosa armband. Funkar det eller blir det för mycket svart??

Sjal var ett bra tips. Nån som vet vart jag kan hitta det?

• LIS01

Härligt att höra, bara positiva kommentarer! =) Tack, det hjälpte mig massor! Ska prova igenom andrahandsvalen en gång till, men jag tror att jag bestämt mig för denna.

• LIS01
    Mace skrev 2011-06-22 16:49:29 följande:
    Håller med. 

Grejen med att inte välja svart är ju att svart är en sorgeklädsel, men den där är ju definitivt inte det. Det hade varit fruktansvärt opassande att ha den på en begravning, inte sant?

Men jag håller med Aniara4 om att den är lite kort. Tror inte att någon kommer att bry sig, men om du tror att det är många tokkonservativa där så kanske... å andra sidan så borde det inte spela så stor roll med klädkod kavaj. 
    Till er som tycker att den är lite kort kan jag ju bara klargöra att det är en modell på bilden = lång, vilket inte jag alls är. Klänningen slutar precis ovanför knät på mig :) 
Svar på tråden Kan jag ha den här klänningen?