Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Tips på rosa smink önskas!

Tips på produkter och märken + inspirationsbilder önskas.

Jag vill så gärna ha en sotning med grått/svart och rosa på bröllopet, men kan inte hitta en rosa skugga som jag gillar och inga riktigt bra bilder på sådana sminkningar heller.

Är det jättefult och därför det inte finns?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Tips på rosa smink önskas!
  • Pinkgrape

Ja, fast jag har ju hyffsat med smink ganska ofta och jag trivs bra med mycket smink. Jag vill inte ändra på det bara för att jag ska gifta mig. Eftersom vi har temafärger svart, vitt och rosa så ville jag gärna följa det i sminket också. Dessutom passar jag bra i rosa tycker jag, det är fint till mina gröna ögon.

Jag hade inte tänkt mig något liknande detta

Vill ha något mer i denna stilen, dock inte så skimrande osv.

Att en brudmakeup ska vara så otroligt naturlig och sådär, det passar nog en del, men jag skulle känna mig ganska naken då tror jag. Så har jag till vardags och denna händelse är ingen vardagshändelse.

Inget är ju dock skrivet i sten ;P

• Pinkgrape

Nej, jag sminkar mig inte mycket till vardags längre, för jag orkar inte :P Men jag är van att använda mycket smink sedan förut och jag sminkar mig fortfarande ganska mycket om vi ska ut (bio, äta, krogen, middag hos vänner osv), vilket ju blir ett par gånger i månaden. Jag har ju dessutom hört att kameran tar bort mycket av sminken och jag vill inte att det inte ska synas att jag är sminkad på bilderna. Har prövat lite olika här hemma och jag tycker nästan det såg bäst ut när det var lite mer smink.

Isadora har jag använt förut och varit nöjd med, kanske ska pröva det igen, tack :) Köpte en rosa skugga från TiKei när jag beställde ett sånt startpaket, men fick hem den idag och den är alldeles lila. Jag har iofs en sådan 88-palett och de skuggorna sitter rätt bra med primer. Nåja.. ska nog pröva Isadora iaf :D

Sen vet jag inget alls om smink. Hur man använder vissa penslar och produkter osv. Det är sådant jag behöver mycket hjälp med :P

• Pinkgrape

Jag fick hem mitt första paket från TiKei idag och hade i det valt två ögonskuggor.

Dels denna, som är superfin :)
    www.tikei.se/produkter/oegonskuggor/tikei_eyeshadow_dusk.asp

Och denna, men den är inte alls rosa, utan jättelila!
    www.tikei.se/produkter/oegonskuggor/tikei_eyeshadow_oxygen.asp

Jag vill helst inte ha skuggor med skimmer eller glitter i, tycker inte jag passar i det alls :/

Svar på tråden Tips på rosa smink önskas!