• Emblas Mamma

Någon mer som tänker skriva personliga tackkort?

Vi tänkte nog skriva en personlig hälsning i varje tackkort,
    där vi tackar för en viss gåva, hjälp, omtanke eller annat.

Någon mer som tänker som vi? Solig

Känns kanske lite roligare och mer nära att få en personlig hälsning på något sätt..
    När ska man skicka tackkorten förresten?

• Svar på tråden Någon mer som tänker skriva personliga tackkort?
  • Paper Feed

Så svårt är det väl inte att tacka för pengar? Det är väl bara att skriva "Tack för det ekonomiska bidraget", "Tack för bidraget till bröllopsresan, nya bilen etc. etc...", eller helt enkelt "Tack för pengarna". Förstår inte varför det ska bli så pinsamt och obekvämt när det handlar om pengar, man tackar ju för "den fina vasen" så...

• Emblas Mamma
    Paper Feed skrev 2011-06-24 17:55:05 följande:
    Så svårt är det väl inte att tacka för pengar? Det är väl bara att skriva "Tack för det ekonomiska bidraget", "Tack för bidraget till bröllopsresan, nya bilen etc. etc...", eller helt enkelt "Tack för pengarna". Förstår inte varför det ska bli så pinsamt och obekvämt när det handlar om pengar, man tackar ju för "den fina vasen" så...
    jag tycker inte det är fint att skriva tack för pengarna,
    så enkelt är det.
    Jag föredrar att skriva bidraget!
    Sen vad andra gör är ju upp till dom själva faktiskt..
  • Paper Feed
    Emblas Mamma skrev 2011-06-24 18:02:13 följande:
    jag tycker inte det är fint att skriva tack för pengarna,
    så enkelt är det.
    Jag föredrar att skriva bidraget!
    Sen vad andra gör är ju upp till dom själva faktiskt..
    Jag skrev ju en massa förslag utöver att tacka för pengarna.
  • Emblas Mamma
    Paper Feed skrev 2011-06-24 18:04:51 följande:
    Jag skrev ju en massa förslag utöver att tacka för pengarna.
    ja precis, men du skrev även "tack för pengarna" oc hjag menade just att jag adrig skulel skriva så,
    däremot det andra du skrev kan jag tänka mig.
    Ska ändock klura lite och se om jag kan hitta något roligare sätt. Annars får det bli tack för bidraget till resan eller liknande.
  • Paper Feed
    Emblas Mamma skrev 2011-06-24 18:06:52 följande:
    ja precis, men du skrev även "tack för pengarna" oc hjag menade just att jag adrig skulel skriva så,
    däremot det andra du skrev kan jag tänka mig.
    Ska ändock klura lite och se om jag kan hitta något roligare sätt. Annars får det bli tack för bidraget till resan eller liknande.
    Det behöver inte alltid vara så roligt och unikt egentligen. Gästerna blir nog mest glada över att bara få ett tack.
    Som jag skrev tidigare så ska vi ta kort på vår resa och varje gäst som bidragit till resan får ett varsitt kort, olika till allihop. Så vi lägger nog inte ner så mycket på själva texten, mer än Tack för att du kom och tack för bidraget, i korta drag.
  • Emblas Mamma
    Paper Feed skrev 2011-06-24 18:13:29 följande:
    Det behöver inte alltid vara så roligt och unikt egentligen. Gästerna blir nog mest glada över att bara få ett tack.
    Som jag skrev tidigare så ska vi ta kort på vår resa och varje gäst som bidragit till resan får ett varsitt kort, olika till allihop. Så vi lägger nog inte ner så mycket på själva texten, mer än Tack för att du kom och tack för bidraget, i korta drag.
    Själv tycker jag det är lite trist att få ett vanligt tack så jag lägger hellre ner lite mer tid.
    Jag gillar att pyssla och hitta på och gästerna får lite roligare.
    Efter bröllopet blir man lätt lite depp och vill ha något att pyssla med för att man hållt på med pyssel ett helt år och plötsligt är det slut.
    Är bara glad om det finns mycket att pyssla med.

Så våra gäster får ett ordentligt tack på ett speciellt sätt som passar var och en :)
  • Paper Feed
    Emblas Mamma skrev 2011-06-24 18:21:18 följande:
    Själv tycker jag det är lite trist att få ett vanligt tack så jag lägger hellre ner lite mer tid.
    Jag gillar att pyssla och hitta på och gästerna får lite roligare.
    Efter bröllopet blir man lätt lite depp och vill ha något att pyssla med för att man hållt på med pyssel ett helt år och plötsligt är det slut.
    Är bara glad om det finns mycket att pyssla med.

Så våra gäster får ett ordentligt tack på ett speciellt sätt som passar var och en :)
    Det lär nog bli rätt mycket pyssel med våra kort också med tanke på att varje gäst ska få ett "unikt" kort från resan. Förhoppningsvis blir dom glada över det.  
  • Emblas Mamma
    Paper Feed skrev 2011-06-24 18:29:23 följande:
    Det lär nog bli rätt mycket pyssel med våra kort också med tanke på att varje gäst ska få ett "unikt" kort från resan. Förhoppningsvis blir dom glada över det.  
    ja förhoppningsvis.
    Antar att mina gäster blir lika lyckliga ;)
  • Paper Feed
    Emblas Mamma skrev 2011-06-24 18:33:23 följande:
    ja förhoppningsvis.
    Antar att mina gäster blir lika lyckliga ;)
    Det är klart dom blir. När gifter ni er?
  • Emblas Mamma
    Paper Feed skrev 2011-06-24 18:36:05 följande:
    Det är klart dom blir. När gifter ni er?
    vi är redan gifta, för en vecka sen,
    Tyvärr ska vi inte på bröllopsresan förrän januari så vi kan inte ta den idén, annars var den kanon!
    kan nog inte heller ta den idén om kort på gästerna från festen, tror inte vi har på alla! =(
    Så därför får vi anstränga oss lite med text, eller om man kan skicka några med kort på gästerna och några utan. vet inte riktigt vad som blir bäst riktigt..
    vi får ta en funderare :P
    ni då?
  • Paper Feed
    Emblas Mamma skrev 2011-06-24 18:39:28 följande:
    vi är redan gifta, för en vecka sen,
    Tyvärr ska vi inte på bröllopsresan förrän januari så vi kan inte ta den idén, annars var den kanon!
    kan nog inte heller ta den idén om kort på gästerna från festen, tror inte vi har på alla! =(
    Så därför får vi anstränga oss lite med text, eller om man kan skicka några med kort på gästerna och några utan. vet inte riktigt vad som blir bäst riktigt..
    vi får ta en funderare :P
    ni då?
    Oj, grattis i efterskott då! Nu när jag tänker efter så har jag nog sett din tråd om det. Måste ju erkänna att jag är en total virrpanna såhär en månad innan min egen vigsel, den trettonde augusti. Det är så mycket att tänka på.

Nu känner inte jag dina gäster men jag skulle exempelvis kunna skriva, med tanke på den kommande resan att: Tack för ert generösa bidrag som kommer ge oss en underbar middag på en restaurang; En underbar dagstur till ..., En båttur till... ,

Beroende på vart ni ska åka förstås. Ni kan ju kolla lite vad varje persons/pars bidrag kan ge er på semestern. En idé iaf.
Svar på tråden Någon mer som tänker skriva personliga tackkort?