Junibrud skrev 2011-07-04 14:47:11 följande:
Vi vet fortfarande inte var vi vill åka! Vi hade tänkt på Argentina, där maken har varit tidigare en gång och Argentina verkar ha allt vi är ute efter. Vi är inte direkt sol och bad människor och vi båda två bränns väldigt pga väldigt ljus hy.
Men det visade sig att delar av Argentina är inte så säkra att vistas i, vilket var ett stort besvikelse för mig. Vi hade tänkt åka runt hela landet i 3 veckor. Och jag vill inte känna mig osäker på min smekmånad utan njuta fullt.
Argentina har god mat, berg, vattenfall, öken, glaciär, stränder, Fantastisk vacker natur och självklart musik och dans. Så nu står vi här och har ingen aning var vi ska. Är det någon som kan tipsa om något?
Vi vill ha kultur och massa upplevelser. Vi vill inte vara i Europa heller. Jag och min make älskar Japan med och hade tänkt oss att åka dit men det är så att vi redan har bott där innan och det skulle inte kännas speciellt som smekmånad. Annars är Japan verkligen absolut den bästa platsen jag har varit i hela mitt liv.
Uppskattar alla tips!
Tack
Jag måste tipsa om Island även om ni inte vill vara i Europa. Dem har verkligen allt du nämnde ovan. och mer därtill. Vi var där förr året där förlovningen ägde rum och även bröllopsresan kommer att bli dit då min M2B är Islänning. Jag blev totalt förälskad i hela landet och gäst vänligheten. Samt att jag fick träffa hans övriga släkt =)