Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Vart går er bröllopresa?

jkbr skrev 2011-09-26 12:55:01 följande:
    Italien är det ultimata bröllopsrea stället :) Där finns allt!
     Vi reste till Rom på bröllopsresa och det var underbart.
    Vi var en gång i bellagio vid como sjön och där är det ju så super romantiskt!   googla lago di como så får du se.
    Annars är ju amalfi kusten eller toscana säkert jätte fint !    
    Jag har vart på många ställen men italien  slår det mesta om man vill ha en romantisk miljö.
    Det är ju nära också så flyget blir ju inte så dyt och då blir det mer pengar över till annat lyx :) 
    Åh, vi pratade också om Italien på bröllopsresan först (tänkte tagit en vecka på amalfi i så fall) - men det var redan inplanerat två veckor i Toscana med min pappa och hans flickvän så vi har valt bort det som bröllopsresa också (vi behöver ju inte två semestrar till Italien samma år kanske). Istället lutar det åt ett par veckor i Egypten framåt vintern (vi tänkte försöka åka i november) - han har redan varit där, men jag har alltid velat åka dit (dessutom såg han inga pyramider när han var där och då räknas det ju nästan inte) - Så vi tänkte 2 veckor all inclusive med lite utflykter och sådär. Lagom ambitiöst för bröllopsresa.

Men beträffande Italien så vill jag också rekommendera Toscana, vi har varit där mer eller mindre varannan sommar sen jag var 14, och jag tröttnar aldrig.
Svar på tråden Vart går er bröllopresa?