Inlägg från: emelie och Jonas |Visa alla inlägg
  • emelie och Jonas

Börja planera för bröllop nästa sommar...VART början man??

Sonrepa-

Vi har det likadant som dig!
    Varit förlovade tre år och har en dotter på ett år.

Har fått hintar om att ett frieri kommer snart då vi pratat om att gifta oss i vår 2012, så jag har redan kollat massa och fuderat på allt möjligt..
    Budget är satt, gästlista påbörjad, samlat på mig massa tips av forumtrådar här som jag läst utan att ha undrat något! :)

• emelie och Jonas

Jag har oxå haft småfunderingar om "mitt" bröllop och vill att det ska vara MIN dag (och brudgummens såklart,haha).
    Jag älskar att pyssla och tycker att det hör lite till, så kommer nog fixa det mesta själv, dels för att det är skoj men även för att hålla ner kostnaderna!

Vill ha Buffe, för tycker det känns bäst när gästerna får välja de de tycker oom och det blir mer rörelse och mingel i kön, inte lika stelt som bordsservering :)
    Några måste ju hålla efter Buffén och byta ut det som tagit slut osv. så hade en idé om att kolla med de som går serveringsutbildningen på gym här, kanske 2 st för 100kr timmen/pp? Så slipper någon ur sällskapet jobba :)

Men så hittade jag en hemsida om en gård här i närheten som såg mysigt ut, men där e det ju bordsservering och bar (dyrt för gästerna att köpa), men såg såååå mysigt ut!

Vill ju helst inte bara ha en festlokal utan en fin lokal liksom...
    Hur långt är det OK att åka? Till kyrka/festlokal från stan där de flesta bor?

Svar på tråden Börja planera för bröllop nästa sommar...VART början man??