Inlägg från: Jag han |Visa alla inlägg
  • Jag han

Tips på rosa bubbel??

Är lite sugen på att köpa rosa mousserande till bröllopet. Har ni några bra tips som inte kostar skjortan? Tänkte i så fall köpa en flaska (eller några) och prova innan. Men vill ju inte prova hela sortimentet :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på rosa bubbel??
  • Jag han
    Tack för tipset! Har aldrig testat. Smakar det gott??
    Kattpoet skrev 2011-06-27 17:33:55 följande:
    Billigt tips är att ha lite jordgubbs saft i botten på champange glasen, sedan hälla på vanligt bubbel och i med en frusen jordgubbe, ser väldigt snyggt ut.
  • Jag han
    Tack snälla för tipset, men vet inte om jag vågar när det är ett gäng grabbar som ska fixa med drickat. ;).. Ska nog satsa på ett "riktigt" istället..
    Kattpoet skrev 2011-06-27 18:04:20 följande:
    Om man har ett sötare vitt bubbel vin så ja, det handlar om att hitta rätt bubbel till saften.

Willys brukar ha en väldigt god jordgubbsaft från Brunnebys musterier, den är den jag använder
  • Jag han
    Tack snälla för tipset! Skall testas! :)
    hysch skrev 2011-06-27 18:15:36 följande:
    Chapel hills mousserade viner är goda budgetalternativ både som rosé och vitt (59 kr/flaska). Annars är Marqués de Monistrol en bra rosécava för 75 kr/flaska
  • Jag han

Har dom inte? Har ingen riktigt koll på mousserande. Hmm.. Men får väl smaka på de billigare varianterna iaf. Annars får det bli utan färg.. Inte så noga, bara det finns nåt att skåla i som inte smakar apa :)

Tack iaf för tipset! Ska nog smaka på det själv i sommar. När jag får blanda själv...

Kattpoet skrev 2011-06-27 18:24:49 följande:
    JagHan, det beror helt på grabbarna, men jag förstår din oro.

Problemet är att systembolaget har inte så många mousserande roseviner.
  • Jag han

Tack för alla tips!

Får nog bli lite provsmakning med sambon i helgen ;)

Svar på tråden Tips på rosa bubbel??