Det är ingen billig hobby att hålla på med medeltids återskapande... Men kul är det!
Medeltidsmode kan jag verkligen rekomendera!! Har handlat av Kerstin både via nätet och på marknader. I sommras var det farligt att gå förbi hennes marknadsstånd utanför kapitel (där passerar man ju rätt många gånger under veckan...) min sambo och kompisesns man tröttnade duktigt på oss när vi "bara skulle klappa lite på tygerna" de kunde ta en stund *hehehe* men det är ju inte ofta man får känna å klämma på alla tyger å det är skillnad å sitta med ett litet tygprov mot att se det på rulle.
Jag kanske skulle skrivit historiskt korrekt istället för HK. Ifokus är typ enda forumet jag har "hängt" på innan BT å där använder alla HK som en förkortning (på medeltidssidan) så det har blivit en vana, säjer även hk när jag pratar, så skadad är jag *hehe*
Vet flera som syr sömmarna på maskin och sedan fäller sömmarna så syns de aldrig att man har sytt på makin. Själv har jag hittils sytt på maskin och fållat förhand på yllekläderna (dock ej fällt sömmarna, det får bli på nästa projekt) men linne kläderna har jag sytt helt på maskin, de var ju ändå inte helt korrekta :P
Jag bryr mig inte om att vara HK hela tiden men vill gärna ha en uppsättning till finare tillfällen. Men sen är det förbaskat mycket skönare att ha linneklänning enbart än linne och 2 lager ylle på sommaren så då har jag det.
Lyxigt att ha TRiX coh glada galten på sitt bröllop! Hade kunnat tänka mig att ha ett medeltidsbröllop (väldigt många förväntade sig det) men flera av gästerna skulle inte känna sig bekväma i de käderna och delar inte alls intresset så det känns bättre att ha en "vanlig" fest.