• krusa

Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang

Här kommer en medeltidsnörd till, eller rättare sagt en till SCAit!
    Snart är det dags och redan till helgen kommer första "lasset" av medeltidsvänner som skall husera hos oss fram till veckan!
    Jag har som vanligt inte hunnit med hälften så mycket som jag hade tänkt... Enda projektet som blivit klart är sonens yllerock, själv skulle jag ha behövt sy en ny surcote som jag kan amma i men det lär väl inte hinnas med tyvärr :( Jag får väl leva med att gå ganska mycket viking även om det är MTV, men det är i alla fall lätt att amma i.

Här kommer en liten bild på rocken som blev klar igår

• krusa

Jag har bara positivt att säga om medeltidsmode. Jag beställer aldrig av någon annan!
    Jag har alltid fått snabb hjälp och dessutom har hon bra tyger till bra priser. Låter jättekonstigt att ni inte fått svar? Har hon haft strul med mailen kanske? I min medeltidskrets (som är väldigt stor) så handlas det i princip bara där och vi är många, många som är jättenöjda.
    Handlar man av henne direkt på marknader så kan man till och med få handla på krita när hon börjar känna igen en!

Hoppas verkligen att ni får kontakt snart för det där låter inte alls likt henne :(

• krusa

Själv håller jag på att sy en 1300-tals knappklänning i mörkt lila  och en fruhätta i tunnt blårutigt ylle.
    Sedan blir det väl även lite tillverkning av prylar som behövs till BoW.

Svar på tråden Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang