Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang
Det var ju en idé att lämna bilen på långtidsparkeringen!
Det är inga problem med inbrott och så?
Vi har inte haft några problem något år i alla fall
ojoj... nej det var lite väl dyrt
medeltidsmode.hlkonsult.se/index.php&c=61
Dom hade slut på de färger jag ville ha själv. Vi har hittat tyg till maken. Men inte till mig. Jag får väl maila dom och höra om det är på ingång. För jag beställer ju hellst allt på en gång...
wow...
Skickade iväg ett mail 18:09
18:15 skickade hon svar - jag får en karta med tygprover i morgon, och dom tyger jag har funderat på som inte fanns i lager ska troligtvis komma in i Mars.
Snacka om snabbt svar...
Vad kul Galathea det finns fler medeltids-entusiaster än vad jag först trodde när vi kastades in i det här *hihi*
Min kära väninna (som inte är så kär längre, finns beskrivet i andra trådar av mig) kommenterade ju att "det finns väl ingen som vill köpa medeltidskläder" när jag sa att hon ju kunde sälja sina på Tradera efter bröllopet för att få tillbaka pengarna (eller rättare sagt få tillbaka mina pengar eftersom vi kvittade skulden mot att hon la ut pengar själv för tyget till sin familjs kläder)
Med tanke på hur många som försökte köpa kläder till vårt bröllop, och jag vet att det finns flera som har samma tema eller liknande nu, så bör det finnas en efterfrågan
Har faktiskt haft en liten fundering på om jag skulle tillverka och sälja...
Jag tror att det skulle kunna finnas en efterfrågan på mer "äkta" dräkter också. Även om det är lite högre pris. Alltså inte dom här dussindräkterna som hänger i rader på marknaderna.
Typ -sy på beställning. I linne, ylle, siden, brokad och sammet
Välj tyg, färg, mönstrade band och modell och få något personligt...
Samt billiga "dussinproducerade" enklare dräkter i kanske lakansväv för förstagångsbesökarna som bara vill ha något "som ser medeltida ut"...
Kul att några tycker det
Har ju funderingar på att starta något eget... och det här kan man ju faktiskt ha som ett litet "vid sidan av-projekt" även om man skulle få ett annat jobb
Jag länkade till Urda och några till sidor som säljer medeltidskläder på bröllopshemsidan. Men antingen är det massproducerat (och i medeltidssammanhang så blir det ju "massproducerat" om man gör 10 likadana tunikor i samma färg, samma band och samma material ) eller svindyrt.
Eller en kombination av båda.
Såg klänningskombinationer på någon sida med surcot och underklänning utan dekorband eller annat, för 1500:- och då var det i lakansväv. Det fanns flera av varje storlek i lager, samt ett antal färger att välja på på surcoten. Vilket för mig tyder på att dom producerar i större mängd - vilket gör att det inte är så stor produktionskostnad heller... Så dom har väldigt hög vinstmarginal