1700tal skrev 2012-03-01 09:11:02 följande:
Vad är det för bra namn du tänkt på som är upptagna då? Var ska du sälja då, webshop, faktiskt butik eller på medeltidsarrangemang?
Till att börja med så blir det nog att bara kolla intresse på typ Tradera eller liknande och se om det över huvud taget är säljbart innan jag investerar i något annat.
Men senare blir det nog en kombination av webshop och marknader. Fysisk butik skulle bara funka om det blev någon större efterfrågan. För jag kan nog inte klara av att sköta både tillverkning och bemanna en butik samtidigt...
Tja du har ju Urda hantverk. Viking, Korps, Svarta Katten osv...
Min första tanke var Urd. Och sen slog det mig - nähä... Urda finns ju (För den som läst serien Landet Deverry så vet ni att Urd betyder öde).
Sen började jag fundera på Hugin & Munin. Men tänkte sen att korps kanske inte blir så glada då eftersom det ju blir samma syftning så att säga...
Yggdrasil skulle kunna funka men jag tycker inte att det klingar bra. Det ska ju vara något som liksom "rullar av tungan" som en lärare sa en gång
Tanken är väl att man ska förstå att det är något medeltidsaktigt bara genom att höra namnet. Eller i alla fall när man vet vad som säljs så ska namnet passa in...