Inlägg från: helena86 |Visa alla inlägg
  • helena86

Någon med en budget på ca 70-80 tusen?

Vi kommer nog oxå hamna där någonstans =) Vi kommer även ha ca 80 gäster. Men vi ska försöka göra så mkt som möjligt själva som maten och inbjudningskort.

• helena86

Vi har sparat sen förra året men ingen av oss har fast jobb så lönen ser olika ut varje månad =/ Men vi har köpt min ring i alla fall haha bokat klänning och cape har vi oxå hunnit med sen har vi köpt servetter och banderoller och lite sånt :) Men det är jätte svårt att veta hur mkt allt kommer gå på så vi sparar så mkt vi bara kan och om det är något över när allt är betalt tar vi det till bröllopsresan =)  Vi gifter oss på nyårsafton i år så vi har ett tag på oss.. Sen kommer man ju betala allt sista månaden nästan..

• helena86

Okej =) Vi har båda stora familjer och vi kan inte låta bli att bjuda någon. Däremot har vi verkligen fått sett över vilka vänner man vill bjuda så det har fått bli de allra närmsta och de man tycker bäst om man kanske inte pratar med de dagligen men man vet att dem skulle ställa upp i vått och torrt =) Skönt att du känner folk som kan hjälpa dej med hår och smink sånt är ju väldigt dyrt annars! Jag kommer önska mej present kort hos min frisör när jag fyller år så slipper jag betala allt själv :D Vi har oxå en gäst som är duktig på att sjunga och spela piano =) Det är ju toppen!
    Vad ska ni ha för färgtema? =) Vi kommer ha vitt och silver eftersom det är på vintern och jag vill ha en bukett med bara vita blommor i :D Sen har jag en tiara som är av swarowski kristaller som jag ska ha som inte ser för "blingig" ut hehehe har en bild på den här på BT.. Hur vill du ha ditt hår? Är ju så fint med blommor i håret på sommaren =)

• helena86

Vi har oxå köpt lite då och då =) senast i dag var vi och köpte ljus glas som man kan ha stora värme ljus i på IKEA 6 pack för 19 kr (!) sen har även vi köpt på oss en hel del knoppa lakan :D Perfekta dukar! Sen har vi köpt vaser oxå på ikea för 5 kr st :D IKEA har väldigt bra saker :D
    I dag var vi och provade ut min fästmans kläder plus att han beställde sin ring han ska ha :D Han bestämmde sig för en titan ring som gick på max 600 med gravyr och allt! :D Min blev liiiite dyrare hahahaha

• helena86

Ja då får du planera vad du ska köpa :D Det är bra att man kan se på deras hemsida om de har den varan du vill ha i det varuhuset du ska till =) för tre månader sen ungefär öppnade dem ett nytt IKEA i västerås där jag bor så nu har vi hela sortimentet :D :D :D

• helena86

Jag är oxå en list människa hahaha I går var vi och fixade lite mer till bröllopet. Micke som är min fästman provade ut och bokade sin kläder på samma ställe som jag ska hyra min klänning och cape i från :D Sen beställde vi hans ring oxå, han har en förlovningsring men ville ha en till. han ville så gärna ha en titan ring så det blev en sån :D Den gick på 600 tror jag med gravering och sen skulle de göra den blank i stället för matt eftersom våra förlovningsringar är blanka :D Vi vill göra våra inbjudningar själva för de vi ville ha från calligraphen skulle gå på 1600!!!! Så i går hittade vi papper och kuvert för 6/7 st så det kommer gå på ca 400 för det så det känns bra :D Sen var vi tvungna att köpa en skrivare för det behöver vi nu :) Vi ska bilda ett nytt efternamn oxå och då är det rätt mkt papper som ska skrivas ut!
    När det kommer till gäst böcker så köpte jag ett paket med två böcker från my heart det är en planerings bok och en gäst bok :) www.myheart.se/703-bokpaket-vart-brollop.html   Är super nöjd med de men jag har ju självklart ett block med listor oxå :D haha inget får glömmas!
    om man tänker efter så är det mkt som man ska fixa som man inte tänker på om man inte är i bröllopssvängen hehe Vi har som sagt beställt lite saker från calligraphen för jag vill inte ha jätte mkt saker att göra när det börjar närma sig för då kommer det vara så mkt annat som dyker upp så jag tycker om att vara ute i god tid med allt :D
    Vad ska ni ha för tårtor och fyllningar? Vi hade tänkt hallon och vitchoklad mousse :)

Vart bor ni någonstans? Roligt att veta bara =) Vi bor i västerås!

• helena86
    Millan1984 skrev 2011-06-29 21:23:30 följande:
    Helena86: Min ena syster är rätt pysslig av sig så man ska nog fråga henne om hjälp så man kan göra det mesta själv och hålla ner kostnaderna lite. Min fästman avskyr grädde och jag älskar choklad så det blir något med choklad iaf skrev det här ovan, bor i umeå men kommer ifrån Övik 11 mils avstånd så det är nära hem...
    det är bra med pyssliga människor =) Själv är jag inte så jätte pysslig av mej men har blivit det mer eller mindre med bröllopet =) Satt för ett tag sen och plockade bort en massa prissmor från en kristallkrona =) Vi ska ha prissmor på borden men det är så dyrt att köpa så det fick bli så här =) men man kan fynda kristallkronor på loppis som tur är :D vilka färger ska ni ha som  tema?
    Min blivande är lakotosintollerant så "vår" tårta måste vara laktosfri =)

Bridezilla tror jag man kommer vara på den stora dagen oavsett om allt är klart man kommer alltid undra om allt är klart och bra =)
  • helena86
    Millan1984 skrev 2011-06-29 21:36:03 följande:
    vitt rosa grönt blir det...för er? Ja loppis är ju ett jättebra ställe att fynda saker på vad har ni tänkt ha för vigselring då? Jag har nästan bestämt mig, för nått år sedan var jag tvungen att byta förlovningsring så då passade jag på att kolla båda ringarna (har en alliansring nu)så det blir mest troligen en enstensring aav något slag...
    Vi kommer ha vitt och silver =) vi har dessa förlovningsringar www.schalins.se/eng/show_serie.asp   och vi har köpt den här ringen som jag ska ha som vigselring www.hallbergsguld.se/page.jsp&articleNo=0330878&step=1&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=12&attributeType_2=&attributeType_1=437&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
  • helena86

Ja det var verkligen lustigt att vi verkar vara i samma ålder Skrattande

Svar på tråden Någon med en budget på ca 70-80 tusen?