• emeklund

Bra axelbandslös BH

Pachelbel skrev 2011-07-01 19:44:28 följande:
    Jag har beställt en från ebay nu! Jag har ammat dubbelt så många som du, förresten, så gissa om mina har glömt vart de "ska titta åt för håll"... :-P 
    Dejli skrev 2011-06-29 14:37:47 följande:
    Jag tyckte den var normal i storleken (fast jag har 70E på min), och den är ganska styv, så den håller nog upp de värsta av taxöron om så krävs skulle jag gissa :P Borde gå bra att fylla den med någon sorts gelekudde eller så om man vill ha extra push.. dock tycker jag den skär in lite i armhålan, men det märks inte om man har en axelbandslös klänning tycker jag. Sitter som berget gör den också!
    Toppen, tack för era inlägg! Det blev en 85C, för det har jag för det mesta. Hinner ju skaffa en 85D, om jag skulle känna att den första är lite väl liten. En extra bh är ju aldrig fel.
    Om jag var du och bh skulle vara för liten skulle jag byta till en 80D istället för 85D. Har någonstans hört/läst att man kan byta diagonalt ner åt vänster i tabellen, och att kvinnor ofta har för stårt under byst, (75, 80 osv.) och för små kupor. Gjorde en tabell med några mått i word och klistrade in för att försöka visa. Jag har nämligen alltid trott att jag har haft först 80b, sen 80c. Efter hört detta om diagonalt byte tittade jag vad som skulle passa istället, och för mig blir det då 75D. Testade en bh med detta mått och blev supernöjd. Så nu är det 75D som gäller! :)

70a

75a

80a

85a

70b

75b

80b

85b

70c

75c

80c

85c

70d

75d

80d

85d

70e

75e

80e

85e

70f

75f

85f

85f

Tänk på att när du testar en bh, ska bandet i bak vara i samma höjd som bysten i fram. Du ska inte spänna på det innersta spännet utan på det yttersta, anledningen till att det är fler är att man ska kunna spänna hårdare allteftersom bh töjs av användningen.
    ingen bh expert men försökt läsa mig till då jag ofta fick dubbelbröst, och det e inte charmigt, tittade även på trinny och susanna när de hade en bh genomgång och den var lärorik! :) lycka till
  • emeklund

Oj, i förra inlägget blev det faktiskt en tabell, men inte här i forumet.. :p
    Måtten ska iaf stå 70a och neråt i en kolumn och sen 75a och neråt i nästa.. osv.

Svar på tråden Bra axelbandslös BH