• blomman

Vad har ni till vickning?

Som rubriken lyder..provbakade själv lite pizzabullar men usch vad de fastnade i pappret..jag ger upp. Lutar åt jansson, kanske tråkigt..men gott!

• Svar på tråden Vad har ni till vickning?
  • Yarrow
    blomman skrev 2011-06-29 13:30:25 följande:
    Som rubriken lyder..provbakade själv lite pizzabullar men usch vad de fastnade i pappret..jag ger upp. Lutar åt jansson, kanske tråkigt..men gott!
    Vi hade ingen vickning, räckte gott och väl med lite snacks som chips och nötter efter både mat och efterätt.
    Har bara varit på ett endaste bröllop med vickning och de hade korv med bröd, enkelt och tilltalar de flesta.
    Janssons? Tycker det låter som en konstig vickning, hade hellre satsat på att förfina pizzabullarna :)
    Ska ni göra det själv är det väl bäst med något som servers kallt?
  • Pinkgrape

Vi kommer inte ha det. Räknar med att middagen är klar vid 20.00 - 21.00 någon gång och tänkte då servera tårtan vid 22.30 - 23.00. Ännu mer att äta efter det känns bara överkurs. Vi kommer ha festen på ett hotell där det finns en bar och i den kan de gäster som vill köpa lite snacks senare på kvällen :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • EmmaStina

Jansson är ju en ganska klassisk vickning tror jag... Vi kommer ha bullens korv och bröd. Det var det enda som m2b vägrade kompromissa om. Allt annat har vi diskuterat fram eller så har han låtit mig få välja, men nattamaten var han klar över redan från början. Korv med bröd är det bästa han vet! Själv tänker jag äta korvbröd med senap och ketchup eftersom jag inte gillar korv alls.

• Oniq

Korv med bröd här. Så det inte bara blir vätska i buken frammåt kvällen ;)

• Yarrow
    EmmaStina skrev 2011-06-29 13:59:06 följande:
    Jansson är ju en ganska klassisk vickning tror jag... Vi kommer ha bullens korv och bröd. Det var det enda som m2b vägrade kompromissa om. Allt annat har vi diskuterat fram eller så har han låtit mig få välja, men nattamaten var han klar över redan från början. Korv med bröd är det bästa han vet! Själv tänker jag äta korvbröd med senap och ketchup eftersom jag inte gillar korv alls.
    Är det?? Haha, vad roligt, aldrig hört talats om.
    Vad kul att det var just vickningen din blivande är bestämd om :) Tyckte jag var jätteroligt :)
    Kan du inte ha något annat roligt att lägga i korvbrödet också? Kalkonkorv eller soyakorv kanske? Det är säkert andra som inte gillar vanlig korv också :)
  • EmmaStina
    Yarrow skrev 2011-06-29 14:34:11 följande:
    Är det?? Haha, vad roligt, aldrig hört talats om.
    Vad kul att det var just vickningen din blivande är bestämd om :) Tyckte jag var jätteroligt :)
    Kan du inte ha något annat roligt att lägga i korvbrödet också? Kalkonkorv eller soyakorv kanske? Det är säkert andra som inte gillar vanlig korv också :)
    visst kan man ha annat att lägga i korvbröden... funderar på att köpa sojakorv till våra vegetarianer men för min del så räcker korvbröd... tycker det är skitgott med bara bröd.
  • SnartFruSir

Vi ska nog också har korv med bröd. Men vi funderar på att ha halv special = krovbröd, mos och korv. Det är så man beställer korv på korvmojar här i alla fall:) Sedan tänkte vi ha lite skagenröra, rostad lök och bostongurka till, utöver den vanliga senap&ketchupen.

Vi var på bröllop för snart 4 veckor sedan. Trots 3 rätter och tårta så satt nattamaten riktigt fint. Man blir hungrig av att dansa helt enkelt;)

• hysch

Vi tänker nog köra smörgåstårta, sambon vill ha det på buffébordet, men vi kkommer ha så mycket annat där.

• Sammet

vi ska ha quesidillas! älskar smält ost =)

• MrsGranath

Vi ska ha cheeseburgare från MC Donalds! Kommer levererade med taxi i en värmebox kl 01.00! =)

En annan nattamat som är väldigt poppis är chili med bröd, smör och stark lagrad ost, lagat dt till nästan hälften av alla bröllop jag kockat på...

Svar på tråden Vad har ni till vickning?