Östgötabröllop 2012?
Gud vad skoj med brudar som bor i närheten. vart i östergötland ska ni gifta er?
Gud vad skoj med brudar som bor i närheten. vart i östergötland ska ni gifta er?
Vi får se till att ta en fika på stan någon gång längre fram.. vore roligt att traffa några brudar på riktigt.. mina kompisar är fortafarnde singlar alla.. :)
Hej, hur går det för alla... Har ni kommit någonstans?
Vi får inte boka vår kyrka förrän i okt. så håll tummarna att dte går bra.
Annars är det mesta bokat. Sitter nu om kvällarna och syr stolsöverdrag.. ;)
Hej alla øschøttar! Jag och min blivande bor i Stockholm men ska gifta oss i Østergøtland næsta sommar. Vi ska ha festen på Ombergs turisthotell. Har ni tips på fina kyrkor i nærheten? Vi har kollat på, och ratat, Væstra Tollstad (før stor och lite før dåligt skick), Heda (før mørk och konstig "planløsning"), Røk (før mycket turister, lite væl stor) och Svanshals (perfekt storlek och jættefin men det stank nåt så vederværdigt utanfør).
Har ni något att sæga om dessa kyrkor:
Hovs kyrka, Vadstena församling
Nässja kyrka, Dals församling
Örberga kyrka, Dal
Herrestads kyrka, Dal
Källstads kyrka, Dal
?
De ligger alla inom 3 mils radie från Omberg, vilket jag tycker ær ett lagom avstånd. Vi kommer vara ett sællskap på ca 50 personer så vi vill helst ha en liten mysig kyrka. Gærna ljus inuti och med fina omgivningar. Enkel inredning gør ingenting men det får inte se før slitet ut. Vi har øvervægt utomhusbrøllop i Alvastra klosterruin, men jag kænner att vædret skulle bli ett før stort orosmoment då (vill inte ha partytælt, tycker inte det ær speciellt festligt)
Jag vill också gærna ha tips på bra florist, frisør och make up-artist i vadstenatrakten.