Jädrar vad dyrt det verkar vara med tårtan!
Skulle kolla priser på tårta till bröllopet. 45-52 kr biten kostar det! Flera tusen kr blir det för oss. :(
Vad betalar ni för er för er tårta och var har ni köpt den?
Skulle kolla priser på tårta till bröllopet. 45-52 kr biten kostar det! Flera tusen kr blir det för oss. :(
Vad betalar ni för er för er tårta och var har ni köpt den?
Off topic, här kommer lite tårtinspiration...
www.dailymail.co.uk/news/article-1381944/Royal-Wedding-cake-Kate-Middleton-requested-8-tiers-decorated-900-flowers.html
TS, ni kan hålla priset nere genom att
– beställa färre bitar än antalet gäster (kanske till 75 % av dem)
– beställa från en restaurangskola där ni bor
Vi har beställt från Ultimate Cake i malmö vars baspris är 69 kr per bit. Men så gör de helt otroliga tårtor! Jag tror aldrig att jag skulle lägga så mycket pengar på tårta om det inte hade varit för att jag är helt besatt av bröllopstårta, och verkligen, verkligen vil ha en sådan där amerikansk. Smakade en gång för flera år sedan och har längtat efter det ända sedan dess! ^^. Egentligen tycker jag inte det är ett orimligt pris heller, efterrätter kostar ju minst lika mycket per portion, och en tårtbit måste väl absolut räknas som en efterrätt. Dessutom ingår konsultation med provsmakning om man är fler än 60 pers.
Jag betalar 20 kr per bit hos en proffsig jättebra tårtbakerska! Trodde det va mycket dyrare, men vi blir inte mer än knappt 40 personer o då är det 6 barn inräknat.
Är super nöjd!
Vi betalar 16 kr/bit! Vi gjorde så att vi letade oss lite utanför stan och vips så halverades tårtpriset...
Nu är det förvisso specialdesignad prinsesstårta, men det är ju min favvis, så valet var enkelt... Kanske lite billigare dock eftersom det är en "standard"...
Vi kommer betala 31:-/biten för en jättefin moussetårta från Ritz konditori i Trollhättan :)
Oj vad mycket svar! Tusen tack!!
Vi kommer nog ta en annan tårta än det vi preliminärbokat. Bröllopstårta i all ära, men vi har en ansträngd budget som det är, så vi ska nog leta vidare bland lite andra tårtor.
Uppskattar alla svar! Supersnällt! Tack än en gång!
För oss är tårtan en del av festen så därför kvittar det vad den kostar. Jag vet vilket hantverk det är att göra en fin tårta precis som Aila skrev så himla bra längre upp.
Vi betalar 49:-/bit men skulle betalt det dubbla utan tvekan.
Ett tips är att kolla med tex ICA Maxi eller liknande som har egen konditor. Där kan man komma ner till 16 kr per bit om man väljer en tårta ur deras ordinarie sortiment. Att göra en egen variant gick på 25 kr per bit här norr om Stockholm iaf. De hade jättefina moussetårtor tex med olika bottnar :)
Jag var så lyckligt lottad att jag vann en bröllopstårta i ett en stor bröllopstävlig på en mässa i köpenhamn så jag blev överlycklig. MEN då gick det upp för mig hur dyrt det är så jag snackade men en kollega på jobbet som ochså nyligen gift sig och de hade 150 gäster på sitt bröllop och för det måste ju ha kostat en förmögenhet, men hon hade inte beställt en bröllopstårta utan en födelsedagstårta till halva priset. Hon har heller inte varit så mkt till rosor och pluttinutt på tårtor så hon fick den neutrallare och snygg och enkel men jävligt mkt billigare =)