Inlägg från: På rosa moln |Visa alla inlägg
  • På rosa moln

Varför ta betalt? Pinsamt!!

Jag håller med TS i denna fråga. För många är det dyrt nog att gå på bröllop som det är genom att många har en bit att åka, gärna köper någonting nytt att ha på sig, kanske är med och lägger pengar på möhippan/svensexan osv. Och även om man inte lägger en krona på festligheterna förövrigt så finns det faktiskt de som tycker att 300 kronor i kuvertavgift är mycket pengar och hur kul är det om någon inte kan komma för att h*n inte har råd?

Jag hörde en väldigt bra presentidé som en person hade fått på sitt bröllop: en flaska vin levererad i en låda med ett hål i där gästerna under kvällen la ner fina lappar som de hade skrivit till brudparet, lådan skulle de sedan öppna på sin första bröllopsdag. En present som inte behöver ha kostat många kronor, men ändå blev bland de mest uppskattade den dagen. Med andra ord: med lite fantasi så kan även den/de som inte har det så gott ställt ge en fin present, har du en spikad kuvertavgift måste du däremot hosta upp den summan oavsett om du vill eller inte.

• På rosa moln

Jag håller med TS till viss del rättare sagt (angående kuvertavgifter), att ha betalbar tycker jag däremot är en annan sak - om inte annat så tror jag att det är en bra sak för att hålla nere alkoholintaget på festen.

• På rosa moln
    På rosa moln skrev 2011-07-01 22:00:44 följande:
    Jag hörde en väldigt bra presentidé som en person hade fått på sitt bröllop: en flaska vin levererad i en låda med ett hål i där gästerna under kvällen la ner fina lappar som de hade skrivit till brudparet, lådan skulle de sedan öppna på sin första bröllopsdag.
    Tilläggas bör att om jag själv skulle ge bort denna present så skulle jag ha lagt ner en flaska alkoholfritt vin eller liknande då jag inte tycker att det är en bra idé att ge bort alkohol, men det är ju naturligtvis valfritt vad man lägger i lådan så idén i sig tycker jag fortfarande är lika bra.
Svar på tråden Varför ta betalt? Pinsamt!!