• Morsian2011

Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?

Hur förbereder ni att bli vackra inför den stora dagen? jag t.ex. har gått ner tre-fyra kilo och solar solarium- bleker tänderna och ska göra kroppspeeling samt pedikyr och fixa naglarna.. Självklart fixa även håret ett par veckor innan osv.

• Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?
  • SnartFruSir

Jag gick ner en hel del i höstas när jag gick på helfart med cambridgekuren. Nu kör jag 3 veckor igen, för att gå ner lite till. Sedan har jag hållt på med Mary Kays ansiktsprodukter i snart 9 månader så hyn håller jag i gott skick på det sättet.

Jag har i ca 1 års tid hållt på med att slinga håret och göra olika saker hos frisören för att ha håret så bra som möjligt. Sista putsningen blir 5 dagar innan bröllopet, men vad vi gör då beror lite på hur solblekt mitt hår har blivit.

Jag kommer undvika all form av socker med start 2 veckor innan bröllopet eftersom jag ibland får plitor av det. Och solar så fort vädret tillåter. Jag går på semester först veckan innan bröllopet, så det blir inte överdrivet mycket av den varan. Men sitter ute på lunchen varje dag, och den timmen ger faktiskt resultat.

Och viktigaste av allt, jag springer eller kör friskis 3 dagar i veckan  :)

• FelizLane
    Loche skrev 2011-07-02 06:39:14 följande:
    Tja, jag har åxå gått ner i vikt lite,,, har varken vägt eller mätt mig, men mitt ena par jeans som är i stl 40 är för stora iaf. Skrattande Sen ska jag lägga ansiktsmask har jag tänkt. Håret ska toppas och naglarna fixas.
    Tänk på att lägga en lugnande mask dagen innan! Inte en renande för då är risken att du vaknar upp med saker du inte ivll ha i ansiktet den dagen :)
  • Loche
    FelizLane skrev 2011-07-02 21:13:35 följande:
    Tänk på att lägga en lugnande mask dagen innan! Inte en renande för då är risken att du vaknar upp med saker du inte ivll ha i ansiktet den dagen :)
    Tack för tips,,, har haft samma tanke. Glad
  • bruden
    Rebekka 2012 skrev 2011-07-02 19:55:00 följande:
    Ajajaja... Har vaxat armhålorna EN gång & aldrig igen. För f*n va ont det gjorde! Men vill man vara fin får man lida pin har jag hört Flört
    Äsch, någon sekund känns det sen är det borta precis som håret Hellre vax än raka. Jag har rakat en gång och aldrig mer. No way! Jag har aldrig haft så ont som efter rakningen. Det sved, brände, kliade och såg rent förjä*ligt ut!
  • Loche

Jag är livrädd för att vaxa, feg som jag är, så jag rakar. Ren Aloe-Vera gel är ruggigt effektivt mot klåda, sveda och röda prickar! :)

• bruden

Första gången var det läskigt men nu har jag vaxat i snart 10 år så det går på en vana och känns just ingenting Skönt att slippa hårhel*etet på flera veckor också

• FelizLane

Någon av er som har tips på vad man kan använda efter raknink för att inte få röda prickar? Lider nå fruktansvärt av det... :( Har testat så mycket!

• Loche
    FelizLane skrev 2011-07-02 22:26:15 följande:
    Någon av er som har tips på vad man kan använda efter raknink för att inte få röda prickar? Lider nå fruktansvärt av det... :( Har testat så mycket!
    Som jag skrev ovan,,, ren Aloe Vera-gel funkar absolut kanon på mig! Har du provat det?
  • Nikkita
    bruden skrev 2011-07-02 21:28:11 följande:
    Äsch, någon sekund känns det sen är det borta precis som håret Hellre vax än raka. Jag har rakat en gång och aldrig mer. No way! Jag har aldrig haft så ont som efter rakningen. Det sved, brände, kliade och såg rent förjä*ligt ut!
    Snacka om att vi är olika Glad På mig kändes det något fruktansvärt långt efter, rakning känner jag inte av alls Flört vaxa benen däremot är inga som helst problem! 
    FelizLane skrev 2011-07-02 21:13:35 följande:
    Ja det där är ju jätte viktigt, använd något som du vet fungerar & som du inte reagerar på. Bästa att testa någon vecka innan för att vara säker Skrattande
  • FelizLane
    Loche skrev 2011-07-02 22:30:15 följande:
    Som jag skrev ovan,,, ren Aloe Vera-gel funkar absolut kanon på mig! Har du provat det?
    Kanske ska ge det en extra chans igen!
    Jag är ju för sjutsingen hudterapeut och borde ha det bästa svaret... MEN tydligen inte..Tycker jag har testat det mesta.

Flera tips?!
Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?