• Minuz

Inbjudan

vad står det i era inbjudninskort?
    Har ni gjort dem själva eller köpt dem?
    I vilket program är det lättast att göra dem om man vill göra dem själv?
    Här tycker jag att alla kan dela med sig om vad de gjort, skrivit, tycker att det ska stå, vad som ska finnas med mm mm mm

Dags att börja göra mina............. och behöver inspiration.

• Svar på tråden Inbjudan
  • Pinkgrape

Vi beställde våra inbjudningskort från vistaprint.se, för efter vi räknat på det, så blev det billigare än att göra egna + vi sparade en massa tid. Från beställning till att korten kom hem tog det bara ca 3 dagar. Man får med vita kuvert, men kan för en liten extra slant beställa matchande. De har mallar på hemsidan, men man kan ju ändra texten själva. De har även mycket annat matchande om man skulle vilja ha tex menykort, visitkort (vi beställer och skriver gästernas namn med en svart penna på som bordsplacering), banderoller, tackkort, hemsida osv.

Såhär såg kortet vi valde ut, men det finns ju givetvis mer traditionella, ljusa och romantiska att välja :P

Nu är detta en extreeeemt dålig bild, då jag endast har tillgång till mobilkamera. Korten är väldigt fina i verkligheten och vi har fått många komplimanger för det faktiskt. Jag ville dock visa vad vi valde att skriva i inbjudan.

Som du ser, så valde vi lite text i inbjudan och hänvisade istället till vår bröllopshemsida, som matchar inbjudningskorten. Där finns det mer info till gästerna. www.mikaelochcamilla.com

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • prinsessanogrodan

Vi beställde från kortdesign.se : kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=2000
    Vi är jättenöjda och beställde alla trycksaker därifrån, allt i samma serie så allt matchar och det tyckte gästerna var väldigt fint och genomtänkt.

• Jossis81

Så här gjorde vi våra!
  • Future Mrs S

Köpte lite papper och försökte göra själv blev inte bra alls, så vi köpte oxå fr vistaprint och är SUPER nöjda! :)

• Rosi
    Future Mrs S skrev 2011-07-03 11:37:31 följande:
    Köpte lite papper och försökte göra själv blev inte bra alls, så vi köpte oxå fr vistaprint och är SUPER nöjda! :)
    Hur såg era ut???
  • Rosi
    Jossis81 skrev 2011-07-03 11:06:17 följande:

Så här gjorde vi våra!
    Jätte fina!
  • Aniara4

Vi beställde också från Vistaprint. Texten var:

_________
    inbjudes härmed till vigseln mellan
    NN
    och
    NN

Lördagen den x/x XXXX
    Klockan 16.30

X kyrka
    samt därefter till middag och fest
    Klockan 18.00
    X festlokal
    OSA senast x/x

På baksidan skrev vi sedan mer utförlig information, klädkod, vägbeskrivning, kontaktuppgifter till våra mammor som tar emot anmälningarna osv. Vi förtydligade också OSA genom att skriva "svar önskas så snart som möjligt, men senast x/x, till ...."

• Rosi

Vi betällde genom vistaprint.se och de kommer se ut så här. Vi köpte 40 st med kuvert för 110 kr.
    Baksidan av kortet. Skrev till lite extra. kostade inget.

• Morneraka

så här skrev vi i vårat:

Vad är det nu som ska hända?

Det är i ******* kyrka som sambolivet ska gå till ända!

Annette & Håkan bjuder er till fest,

och hoppas på att Ni vill bli vår gäst!

den 9 juli Kl 17,00 är det tid för kyrka,

sedan vidare till ********** för lite styrka...

Vi bjuder på helstekt svin,

som Ni kan skölja ner med både öl & vin...

Vädra kavajen när Ni nu har chans,

vi bjuder även på dans!

Senast 9 maj ska Ni berätta,

hur många munnar Vi ska mätta!

Ring till vårt Toastmasterpar,

så får vi veta inom några dar!

Skrev ut det på creme färgar papper som jag eldade på sidorna o limmade sen fast det på ett mörgrönt papper, vek ihop knöt ett tunt bala band runt och satte ett guldigt sigill för o hålla fast snöret, skrev adressen på ett cremefärgar papper, klippte ut, o limmade på utsidan... 

hoppas du hängde med på beskrivningen..;)

9/7-11
  • Minuz

Jag sominte är så jättehaj på dator...... Vilket program är lättast att jobba med med sina inbjudningar? Kan man skriva ut adress direkt på kuvert? Kan man anpassa stl på något sett så att det passar rätt papperstl osv?

• Anneli72

De inbjudningskort jag varit med och gjort har jag gjort i world programet! Det är bara lite teknik och räkna ut hur man ska lägga in bilder, text o.s.v. så att man kan få ut max på ett papper!!!

Det viktigaste är att man talar om vikla som ska gifta sig, datun, tid, kyrka/ plats för vigseln samt vart bröllopsfesten kommer att vara..

Brudparet jag hjälper nu tyckte att det skulle vara en ren inbjudan, men med mycket info. Dom ville inte att alla skulle ringa för att tacka ja/nej. De skrev en enkel inbjudan där det stod:

Nu har vi äntligen bestämt datum.

Så ni är hjärtligt välkomna på vigsel mellan XXX XXX och CCC CCC i XXXXX kyrka denXX/XX 20XX kl: XX:XX

Efteråt träffas vi på XXX för att äta gott och umgås med varandra

För att vi ska hinna med alla förberedelser så vill vi veta om ni kommer eller ej senast XX/XX med svarskortet.

Hjärtligt välkomna XXX XXX och CCC CCC

I samma brev skickade vi med svarskort som var adreserat och klart Bara att skicka tillbaka. Men också ett info. blad med info om boende, Vart dom kan vända sig med frågor, En påminnelse om O.S.A. datum Vem som är Toastmaster/madame. Vart dom kan föranmäla tal/sånger men också telegram. Sista datum för inbet av kuvertavgift o.s.v. Allt som är viktigt för gästen att veta, men inget som man vill skriva i inbjudan

Hoppas att du fått lite hjälp

MVH Anneli72

• lurpan
    Jossis81 skrev 2011-07-03 11:06:17 följande:

Va fint ert papper var, alltså det rosa pärlemoskimmrande. 
    Var har ni köpt det nånstans? 

Så här gjorde vi våra!
Svar på tråden Inbjudan