Inbjudan
De inbjudningskort jag varit med och gjort har jag gjort i world programet! Det är bara lite teknik och räkna ut hur man ska lägga in bilder, text o.s.v. så att man kan få ut max på ett papper!!!
Det viktigaste är att man talar om vikla som ska gifta sig, datun, tid, kyrka/ plats för vigseln samt vart bröllopsfesten kommer att vara..
Brudparet jag hjälper nu tyckte att det skulle vara en ren inbjudan, men med mycket info. Dom ville inte att alla skulle ringa för att tacka ja/nej. De skrev en enkel inbjudan där det stod:
Nu har vi äntligen bestämt datum.
Så ni är hjärtligt välkomna på vigsel mellan XXX XXX och CCC CCC i XXXXX kyrka denXX/XX 20XX kl: XX:XX
Efteråt träffas vi på XXX för att äta gott och umgås med varandra
För att vi ska hinna med alla förberedelser så vill vi veta om ni kommer eller ej senast XX/XX med svarskortet.
Hjärtligt välkomna XXX XXX och CCC CCC
I samma brev skickade vi med svarskort som var adreserat och klart Bara att skicka tillbaka. Men också ett info. blad med info om boende, Vart dom kan vända sig med frågor, En påminnelse om O.S.A. datum Vem som är Toastmaster/madame. Vart dom kan föranmäla tal/sånger men också telegram. Sista datum för inbet av kuvertavgift o.s.v. Allt som är viktigt för gästen att veta, men inget som man vill skriva i inbjudan
Hoppas att du fått lite hjälp
MVH Anneli72