Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Jag vill höra från er som haft utomhusvigsel!

Har inte gift mig utomhus själv men har spelat på olika utomhusvigslar. Det bästa är om man fixar med ett ljudsystem, särskilt för stråk och akustisk gitarr eftersom ljudet lätt försvinner om det blåser. Det kan vara värt att tänka på :)

• förlovadflicka
    Styrka skrev 2011-07-06 12:21:12 följande:
    Ett ljudsystem för aukustisk musik? Är inte just grejen med akustisk musik att man slipper elekronik?

CD-spelare, boombox, funkar det, tro?
    Jo, det är grejen med akustiska instrument, men ibland behöver man förstärkning, annars hörs det ingenting ;) Men man behöver inte ha några speciella grejer, det blir ganska onödigt att köpa stråkmickar för ett tillfälle, det funkar med vanliga sångmickar också :)
  • förlovadflicka
    Styrka skrev 2011-07-06 22:23:03 följande:
    Vi funderar inte så mycket på vädret faktiskt. Lite dugg är ju ingen fara, och det är faktiskt sällan som det spöregnar. och det finns ju paraplyer.
    Dessutom är det vackert med regn! Lite illa om marken blir sumpvåt, bara, stackars gästerna ska ju sitta på marken... I så fall får vi väl vara i festlokalen, det ordnar sig!
    Känner mig tjatig, hoppas du gillar tips :P Stråkinstrument mår dåligt av fukt i luften, så ligger det regn i luften spelar stråkare inte om de är rädda om sina instrument :)
Svar på tråden Jag vill höra från er som haft utomhusvigsel!