• Aleta

Jag vill höra från er som haft utomhusvigsel!

Styrka skrev 2011-07-06 23:01:21 följande:
    Äsch, jag kan inte ens några noter! Möjligen skulle jag kunna komponera en fin sångtext, kanske nån musiklärare skulle kunna tonsätta den så det passar min röst (som för övrigt lämnar en hel del övrigt att önska) men en  sådan sång- och musikhjälp lär väl kosta pengar... jag får helt enkelt skriva ny text  till redan befintliga låtar, och leta instrumentalversioner av dem... *funderar*
    Det finns en tjej här på BT som har som jobb att specialskriva låtar till bröllop.
    MittiPrickBrud är hennes nick, det kanske kan vara något?
  • Aleta

Vi gifte oss förresten också utomhus.

Inga dekorationer, den vackra sjön i bakgrunden var dekoration nog.

Vi gömde oss bakom en husknut och gick in till en kvartett bestående av tuba, saxofon, ventilbasun och trumpet. De behövde ingen förstärkning.

Under vigseln hade vi ett litet band som spelade, då behövdes sånganläggning, basförstärkare och gitarrförstärkare. Trumpet och saxofon spelade utan förstärkning. Vi hade ett litet tält som man stod utom synhåll som snabbt kunde bäras fram för att skydda instrumenten om det hade börjat regna.

Ingen utgångsmusik, alla hade varsin heliumballong som släpptes under folkets jubel och sedan blev det kramkalas. Efter det mingel med bubbel innan maten som var i ett partytält.

Det var ca 120 gäster, de stod under ceremonin (borgerlig) som tog ca 20 minuter totalt. 

Svar på tråden Jag vill höra från er som haft utomhusvigsel!