Inlägg från: Vattendroppen85 |Visa alla inlägg
  • Vattendroppen85

Jag vill höra från er som haft utomhusvigsel!

Vi kommer också gifta oss utomhus om vädret tillåter. Planen är att vi ska stå på ett trädäck som tillhör resturangen vi kommer ha festen på som vätter utmed havet. Det är superfin utsikt och vi kommer nog inte dekorera så mkt, resturangen har två sora urnor med blommor som vi eventullet kommer ställa på varsin sida om oss.  Vi kommer troligtvis ha högtalare ute på trädäcket som spelar ingångs och utgångsmusik.

Vi måste gå runt en hörna på restrangen innan folk ser oss, så vi tänker ha en ingångsmarch. Sen är jag lite osäker på om vi bara ska stå kvar när cermonin tar slut eller om vi ska ha en utgångsmarch också, vad tycker ni? vi tänkte ha lite migel efter vigslen och sen går vi ganska snabbt iväg för fotografering.

Hur ska ni göra, ska gästerna kasta ris, rosblad eller blåsa såpbubblor på er? eller ska man skippa det helt och hållet?

• Vattendroppen85

Vilken rolig ide att ro iväg i en eka, ser jättemyigt ut=)

• Vattendroppen85

Hehe...!!! De tänkte jag inte ens på, att du skulle ner i ekan smidigt också..=) Känndes det jobbigt då? Nu förstår jag om det bara är ett roligt minne men då kanske det inte var lika kul?

• Vattendroppen85

Vad bra, det är så man ska ta det!

• Vattendroppen85
    Vattendroppen85 skrev 2011-07-06 23:10:13 följande:
    Vi kommer också gifta oss utomhus om vädret tillåter. Planen är att vi ska stå på ett trädäck som tillhör resturangen vi kommer ha festen på som vätter utmed havet. Det är superfin utsikt och vi kommer nog inte dekorera så mkt, resturangen har två sora urnor med blommor som vi eventullet kommer ställa på varsin sida om oss.  Vi kommer troligtvis ha högtalare ute på trädäcket som spelar ingångs och utgångsmusik.

Vi måste gå runt en hörna på restrangen innan folk ser oss, så vi tänker ha en ingångsmarch. Sen är jag lite osäker på om vi bara ska stå kvar när cermonin tar slut eller om vi ska ha en utgångsmarch också, vad tycker ni? vi tänkte ha lite migel efter vigslen och sen går vi ganska snabbt iväg för fotografering.

Hur ska ni göra, ska gästerna kasta ris, rosblad eller blåsa såpbubblor på er? eller ska man skippa det helt och hållet?
    I mitt tycke låter det som om utgångsmarsch vore lite överflödigt i ert fall? Stå ni kvar, förbered er på såpbubblor och ris, mingla lite, ge er in i kramkalas, och trippa sedan iväg till fotograferingen, det är mitt tips!

Tack för tipset... När du säger det så känns det mest naturligt att göra så, hade blivit konstigt att gå ut och sen antingen bara gå iväg eller komma tillbaka för att gästerna ska få chansen att gratta oss...
  • Vattendroppen85

Styrka, hur ser omgivningen ut runt där ni ska gifta er? Har ni tillgång till el och behöver det dekoreras någonting?

Svar på tråden Jag vill höra från er som haft utomhusvigsel!