• Dannedo

Ge mig feedback på ev upplägg på middag/fest

Hej!

Funderar på hur man kan lägga upp bröllopsdagen... Vad tror ni om detta:

-Vigsel i kyrka

-Brudskål, tilltugg och mingel utomhus nära kyrkan direkt efter vigseln. Fotografering av gäster och oss.

-Skjuts till restaurangen

-Förrätt och huvudrätt+ öl och vin

-Kaffe och avec + liten choklad

-Brudvals och därefter ca 30 min styrdans till t.ex dragspel (vill ha något som alla åldrar tycker är trevligt att dansa till)

-TÅRTA! Gärna med dessertvin till.

-Därefter dansgolv med spotify eller liknande och betalbar.

Kan det bli bra? Blir det konstigt att dansa "mitt i"? Jag vill undvika att det bara äts och äts och när det väl är dags för tårtan så blir det bara för mycket. Kan man dricka dessertvin efter kaffet eller är det bättre att ha dessertvin direkt på maten och kaffe och avec till tårtan? Vi gillar nämligen dessertvin och tycker det vore trevligt att bjuda på... 

• Svar på tråden Ge mig feedback på ev upplägg på middag/fest
  • pimory

vi ska ha dessert vin till efterrätten och kaffe och avecc till tårtan :)

• ClaraH

Vi har dessertvin till efterrätten och kaffe och avec till tårtan. Vi kör middag, sen paus och sedan brudvals (som i vårt fall är en tango till levande musik) sen tårta etc och sedan börjar dansen med två valser och sedan styrdans ca en halvtimme. Så vi har ganska lika upplägg. Vi tänkte göra som ni först, att ta styrdansen och sedan tårta, men jag blev orolig att dansen inte skulle komma igång senad så vi tar all dans eftertårtan istället. men det finns såklart inget rätt elle fel.

• Mirjami

Vi kör utan dessert och serverar istället tårtan (cupcakes med frosting i färgtemat) med dessertvin, kaffe och avec efter buffén.

Brudskålen tar vi vid festlokalen när vi anlänt efter en kort cruising (så gästerna hinner anlända, kolla ut sina platser, mingla med välkomstdrink och tilltugg mm).

Sen röjs lokalen medan vi har en eldshow utanför för att roa gästerna och serveringspersonalen kan röja ifred.

Sen tänder familjen (om det inte regnar eller blåser) kinesiska lyktor och skickar upp samtidigt som vi inleder "valsen".

Sen lite "vanlig" dans och när den är slut börjar festmusiken och partydelen.

Dansen är på utomhusdansbana om vädret tillåter, annars inne efter att borden röjts bort.

Svar på tråden Ge mig feedback på ev upplägg på middag/fest