Fotograf eller inte fotograf?
En riktig fotograf har öga för kompositioner och kan därför skapa vackra bilder på ett helt annat sätt en en amatör.
En gäst kommer inte att söka efter samma helhet. Även om NI är jättevackra på ett kort så kanske det hade varit bättre att ta ett steg åt höger så att den där busken som växte bakom inte bildar kaninöron på er. Eller att soptunnan inte hade synts i kanten av bilden... eller...
Tja du förstår min poäng antar jag
Vi kommer att ha två hobbyfotografer.
Varav den ena pluggar bild och grafisk design just nu och har en av sveriges bästa porträttfotografer som lärare...
(fick jag veta för bara nån vecka sen, flera månader efter att vi bett henne komma och fotografera).
Tack vare att dom har helt olika bildspråk, den ena är inte så van vid porträtt exempelvis... Så kommer vi få mycket att välja bland.
Båda får dessutom använda bilderna i framtida portföljer om dom vill, och det sporrar ju också.
Betalning ja...
Dom kommer nog att kosta oss lika mycket som en proffsfotograf tack vare att vi betalar resa och 2 nätter på hotell för den ene som kommer söderifrån. Och så får dom vara med hela dagen, även på middagen och festen efteråt + en slant för jobbet dom gör.
Men att få två som fotograferar känns bra...
Vi har även backup av en riktig fotograf ifall bilderna blir katastrof trots allt...