Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Fotograf eller inte fotograf?

Tänk på att bilderna är bland det viktigaste man har kvar efteråt. Om det finns en enda sak jag ångrar så är det att vi inte tog oss tid och råd att hitta en ordentlig fotograf. Vi anlitade helt enkelt första bästa studiofotograf och tog något dussin skittråkiga studiobilder.

Det finns inget i de bilderna som påminner om vår långa, underbara bröllopsdag. Från den har vi bara en miljon jättekassa amatörbilder från gästerna, som inte ens beskärning eller redigering kan göra något åt. Det är dålig skärpa, fula bakgrunder, folk som sticker fram ansiktet eller en hand, konstiga poser osv osv i all oändlighet. Vi försökte till och med ordna en "tackbildsfotografering", där vi ställde upp oss på ett vackert ställe (en förstutrapp) och lät folk fota. Ingen av de tiotalet människor som fotade och sedan skickade oss bilderna lade märke till den fula utelampan som synd mellan våra huvuden, eller att makens gamla farbror ägnade hela fotostunden åt att luta sig in över ena räcket och därmed har överkroppen i bild på de flesta av korten. 

Om jag hade fått planera mitt bröllop igen skulle jag LÄTT ha lagt en myket större del av bufgeten på en bra fotograf som följde med oss under en större del av dagen och var duktig på att efterarbeta med bilderna.

Hur perfekt ni än ordnar allt under er bröllopsdag kommer minnena att blekna om det inte finns bra foton av det.

Svar på tråden Fotograf eller inte fotograf?