Textilfärg? Hjälp..
Funderar på att färga några lakan och ha som dukar.
MEN vart hittar jag sån färg? Ska nämligen ha grå/silver, verkar va svår funnet...:(
Tacksamm för svar..
Funderar på att färga några lakan och ha som dukar.
MEN vart hittar jag sån färg? Ska nämligen ha grå/silver, verkar va svår funnet...:(
Tacksamm för svar..
Det är faktiskt riktigt svårt att hitta textilfärg...! Förr fanns det ju i varenda livsmedelsaffär.
Jag hittade på Citygross och Åhléns förra sommaren efter många veckors letande... så ta en titt där.
Annars borde väl pysselaffärer som Panduro ha sånt.
Panduro har batikfärg på flaska som går att använda till "vanlig" infärgning också. Kan användas både i maskin och i balja. (Färgade en kjol med den sorten för ett tag sedan.)
Den andra sortens färg, typ Nitor och de, verkar som sagt svåra att hitta idag. Har hört att enstaka större ICA-butiker säljer det eller färghandlar, men jag har inte sett det själv.
Och nu såg jag att det var grått/silver du skulle ha. Det finns inte i Panduros batikfärgsortiment.
Svart finns ju iofs men det är nog lite svårt att få den att bli just den grå nyans du vill ha.
Silver är nog nästan omöjligt, men någon grå nyans borde funka. Här säljer dom Nitors textilfärg på ICA-maxi, men färghandlare kan ha ett större sortiment.
Färga grått i den nyans du vill ha. Lättare att finna just vanlig textilfärg. Häng sedan upp dem/bred ut dem och spraya tunnt med silver eller silvermetallic färg, finns på bla Harald Nyborg. Ta inte för tjockt, då blir det fult och tyget blir stelt.