• Oniq

Tack och hej

I bröllopstider verkar det vara extra mycket känslor på alla håll och kanter och BT många diskussioner har tyvärr på senaste tiden blivit lite väl hetska.
    Knappt att jag vågar skriva detta inlägg med risk för missförstånd och arga svar.

Hoppas ni alla får era drömbröllop och en fantastisk sommar.

Ha det gott.

/En som hoppas hitta ett snällare bröllopsforum
                         Rpg-bröllop 30/7

• Svar på tråden Tack och hej
  • baby freeze

Men du lämnar väl inte för gott!?

Jag vill veta allt om ert rollspelsbröllop!

• annaochmias

Tråkigt att höra, nu vet jag iof inte vad som har hänt eftersom jag är väldigt oaktiv här på forumet. Men om du vill ha ett tips på ett annat forum, kan du skriva i min gästbok, det är nog inte ok att jag tipsar om det här i tråden.

• annaochmias

...Och nu när jag får höra att du dessutom ska ha ett rollspelsbröllop så vet jag definitivt att du passar in på det andra forumet. :)

(Det är dock engelska som gäller där).

• Forumvärd
    Oniq skrev 2011-07-07 14:52:29 följande:
    I bröllopstider verkar det vara extra mycket känslor på alla håll och kanter och BT många diskussioner har tyvärr på senaste tiden blivit lite väl hetska.
    Knappt att jag vågar skriva detta inlägg med risk för missförstånd och arga svar.

Hoppas ni alla får era drömbröllop och en fantastisk sommar.

Ha det gott.

/En som hoppas hitta ett snällare bröllopsforum
                         Rpg-bröllop 30/7
    Vad tråkigt att du känner så
    Tyvärr kan det ibland bli rätt livat i ett diskussionsforum men det är viktigt att komma ihåg att personangrepp och annat som bryter mot forumreglerna plockas bort bara moderatorerna får kännedom om det.
    Lämna oss inte ännu utan anmäl istället de inlägg som du uppfattar som otrevliga så får moderatorerna granska det.
    Vi jobbar ständigt med att försöka hålla en trevlig stämning på sajten och det är värt mycket när ni medlemmar anmäler så att otrevligheter kan plockas bort.
    Hoppas du stannar kvar här!
  • Chicita

@ Forumvärd

Vore ju bra när man skickar en anmälan och ber er granska TRÅDEN i helhet - att ni inte bara granskar inlägget man klickade på för att anmäla (i vissa fall trådstartens).

Att anonymitetsfunktionen för känsliga rummet missbrukas enormt är ett annat problem som flera av oss påpekat. Trådstarterna följer inte reglerna ni lagt ut för känsliga rummet. Men ni tycker ändå inte att det är något fel i det?
    Ytterst förvirrande när man anmäler regelbrott och får svar att det inte kommer granskas närmare för att ni inte ser något fel i det. Det är ju ni som skapat reglerna... 

Jag är glad att jag träffat Oniq i verkligheten och har kontakt med henne där också.
    Jag är också glad över att jag har hittat några underbara människor här inne som gör att jag vill vara kvar i alla fall till efter bröllopet.
    Men sen går jag nog samma väg som Oniq 

• Forumvärd
    Chicita skrev 2011-07-07 15:22:41 följande:
    @ Forumvärd

Vore ju bra när man skickar en anmälan och ber er granska TRÅDEN i helhet - att ni inte bara granskar inlägget man klickade på för att anmäla (i vissa fall trådstartens).

Att anonymitetsfunktionen för känsliga rummet missbrukas enormt är ett annat problem som flera av oss påpekat. Trådstarterna följer inte reglerna ni lagt ut för känsliga rummet. Men ni tycker ändå inte att det är något fel i det?
    Ytterst förvirrande när man anmäler regelbrott och får svar att det inte kommer granskas närmare för att ni inte ser något fel i det. Det är ju ni som skapat reglerna... 

Jag är glad att jag träffat Oniq i verkligheten och har kontakt med henne där också.
    Jag är också glad över att jag har hittat några underbara människor här inne som gör att jag vill vara kvar i alla fall till efter bröllopet.
    Men sen går jag nog samma väg som Oniq 
    Jag förstår hur du tänker med att det skulle räcka med att bara anmäla en TS.
    Men- problemet är att om det är en lång tråd och många sådana anmälningar så blir arbetet att granska alla inlägg i tråden alldeles för övermäktigt.
    Därför är det bra om man anmäler de inlägg som man tycker är otrevliga. Moderatorerna kan då granska de inläggen direkt och de får även en indikation om att tråden håller på att spåra ur.
    Oftast så gås tråden igenom ändå eftersom att det kommer in anmälningar på den.

Känsliga Rummet är speciellt och blir det en tillsägelse p.g.a. regelbrott så ryker ju anonymiteten så där inne är moderatorerna och reglerna hårdare.
    Ibland händer det att ärenden nekas eftersom att moderatorerna gör bedömningen att det inte rör sig om ett regelbrott.
    Tycker man att ärendet har blivit felbehandlat så går det att kontakta supporten eller mig så kan vi se vad det rör sig om och varför det bedömdes som det gjordes. Däremot så tar vi aldrig enskilda ärenden ute i forumet men det går bra att kontakta mig
  • Chicita
    Forumvärd skrev 2011-07-07 15:31:40 följande:
    Jag förstår hur du tänker med att det skulle räcka med att bara anmäla en TS.
    Men- problemet är att om det är en lång tråd och många sådana anmälningar så blir arbetet att granska alla inlägg i tråden alldeles för övermäktigt.
    Därför är det bra om man anmäler de inlägg som man tycker är otrevliga. Moderatorerna kan då granska de inläggen direkt och de får även en indikation om att tråden håller på att spåra ur.
    Oftast så gås tråden igenom ändå eftersom att det kommer in anmälningar på den.

Känsliga Rummet är speciellt och blir det en tillsägelse p.g.a. regelbrott så ryker ju anonymiteten så där inne är moderatorerna och reglerna hårdare.
    Ibland händer det att ärenden nekas eftersom att moderatorerna gör bedömningen att det inte rör sig om ett regelbrott.
    Tycker man att ärendet har blivit felbehandlat så går det att kontakta supporten eller mig så kan vi se vad det rör sig om och varför det bedömdes som det gjordes. Däremot så tar vi aldrig enskilda ärenden ute i forumet men det går bra att kontakta mig
    Det är just det - känsliga rummet...
    Jag har anmält 3 trådar där som inte hör hemma där. Som bara ligger där pga att någon vill spy ur sig galla över någon annan eller skapa en klagotråd. 2 av dom har jag fått nekade.

Jag vet att det är ett övermänskligt jobb ibland, jag administrerar en community själv (eller tja inte ensam, men är en av dom ansvariga i alla fall) så jag vet om problematiken. Och jag skulle heller aldrig dra upp ett nick eller en speciell tråd här och nämna vid namn.

Det jag är ute efter är lite mer koll på trådar som hamnar under Känsliga rummet redan från trådstart. Varför inte behöva få dom godkända av moderator innan dom läggs upp exempelvis?
    Jag vet också  att det faller utanför ditt ansvarsområde, men du kan vidarebefodra önskemål till programmerarna.
    Jag vet också att varningar för missbruk kan delas ut trots att jag får svaret att ärendet inte kommer att granskas vidare. Jag har gjort min bit när jag anmält och vad ni gör med informationen är inget som jag har rätt att veta faktiskt...
    Men ändå... Det missbrukas rejält. Ni bör göra något åt det redan nu innan fler lämnar.

Tro mig, jag vet vad jag pratar om. Vi har haft samma problem på "min" sida...
  • Forumvärd
    Chicita skrev 2011-07-07 15:44:17 följande:
    Det är just det - känsliga rummet...
    Jag har anmält 3 trådar där som inte hör hemma där. Som bara ligger där pga att någon vill spy ur sig galla över någon annan eller skapa en klagotråd. 2 av dom har jag fått nekade.

Jag vet att det är ett övermänskligt jobb ibland, jag administrerar en community själv (eller tja inte ensam, men är en av dom ansvariga i alla fall) så jag vet om problematiken. Och jag skulle heller aldrig dra upp ett nick eller en speciell tråd här och nämna vid namn.

Det jag är ute efter är lite mer koll på trådar som hamnar under Känsliga rummet redan från trådstart. Varför inte behöva få dom godkända av moderator innan dom läggs upp exempelvis?
    Jag vet också  att det faller utanför ditt ansvarsområde, men du kan vidarebefodra önskemål till programmerarna.
    Jag vet också att varningar för missbruk kan delas ut trots att jag får svaret att ärendet inte kommer att granskas vidare. Jag har gjort min bit när jag anmält och vad ni gör med informationen är inget som jag har rätt att veta faktiskt...
    Men ändå... Det missbrukas rejält. Ni bör göra något åt det redan nu innan fler lämnar.

Tro mig, jag vet vad jag pratar om. Vi har haft samma problem på "min" sida...
    KR är ju ett ställe där man får hålla lite extra koll så är det och det är bra om det anmäls om något går över styr därinne. Däremot så är det nog inte aktuellt med ett system där moderatorerna godkänner trådar innan men vi kan alltid ta upp det till diskussion.
    Det bästa är ju att man tänker sig för innan man postar en tråd och att moderatorerna håller koll så gott det går och hanterar de ärenden som anmäls så anmäl om du ser något!
  • Chicita
    Forumvärd skrev 2011-07-07 15:50:41 följande:
    KR är ju ett ställe där man får hålla lite extra koll så är det och det är bra om det anmäls om något går över styr därinne. Däremot så är det nog inte aktuellt med ett system där moderatorerna godkänner trådar innan men vi kan alltid ta upp det till diskussion.
    Det bästa är ju att man tänker sig för innan man postar en tråd och att moderatorerna håller koll så gott det går och hanterar de ärenden som anmäls så anmäl om du ser något!
    Om det går överstyr...?!?

Så trots era egna regler så är det ändå ok att skriva trådar som "här kan vi skriva allt vi ogillar eftersom vi kan vara anonyma" osv så länge dom inte "går överstyr" ?

Jaja... ytterligare en anledning för mig i så fall att lämna sidan när jag har gift mig och inte behöver hjälp och feedback längre... 
  • Forumvärd
    Chicita skrev 2011-07-07 16:16:04 följande:
    Om det går överstyr...?!?

Så trots era egna regler så är det ändå ok att skriva trådar som "här kan vi skriva allt vi ogillar eftersom vi kan vara anonyma" osv så länge dom inte "går överstyr" ?

Jaja... ytterligare en anledning för mig i så fall att lämna sidan när jag har gift mig och inte behöver hjälp och feedback längre... 
    Jag kan som sagt inte gå in på enskilda ärenden och jag är själv inte insatt i något sådant ärende men du får gärna kontakta mig via inbox så får jag kika på det.
    Tanken med KR är att det ska vara ett ställe där det ska diskuteras känsliga ämnen och trådar som inte bedöms vara känsliga bör plockas därifrån.
    Inboxa mig så får jag kika!
  • Chicita
    Forumvärd skrev 2011-07-07 18:04:27 följande:
    Jag kan som sagt inte gå in på enskilda ärenden och jag är själv inte insatt i något sådant ärende men du får gärna kontakta mig via inbox så får jag kika på det.
    Tanken med KR är att det ska vara ett ställe där det ska diskuteras känsliga ämnen och trådar som inte bedöms vara känsliga bör plockas därifrån.
    Inboxa mig så får jag kika!
    Jag har mig veterligen inte nämnt några enskilda ärenden/ trådar / medlemmar...
    Det är mer en allmän fråga om ni inte ska göra något åt missbruket av det forumet.

Ni behöver nog ta en titt på vad det används till rent generellt och inte lita på att medlemmarna ska anmäla allt.
    Det är inte min uppgift som medlem att bevaka forumet åt er.
    Jag och andra har upplyst er om känsliga rummet-funktionen missbrukas.
    Bollen ligger hos er, inte hos mig eller andra medlemmar 
  • mikita

Jag förstår dig!
    Har också reagerat på den mycket negativa stämningen som börjar srpdas i allt fler trådar. Har bröllopet avklarat så jag blir nog inte heller kvar här så länge. Lycka till med ditt!

• Dannedo

Skönt att någon säger ifrån! Har flera gånger läst inlägg som ifrågasätter varför någon ska gifta sig över huvud taget och idiotförklarar någon som inte gått samma väg i livet som en själv. Folk glömmer att det sitter en annan människa med en helt egen livshistoria på andra sidan skärmen, och hur man kan dömma ut en annans livsval bara genom ett inlägg på ett forum är för mig helt oförståeligt. Man måste dessutom komma ihåg att alla inte har samma förmåga att uttrycka sig i skrift. Vill ändå påstå att stämningen här är väldigt mycket trevligare än på många andra forum, t.ex familjeliv.se

• Picnick i det gröna

Jag förstår också dig! Var lite akitv här för några år sedan, och jag börjar åter förstå varför jag lämnade sidan. Har själv aldrig blivit påhoppad, men vissa trådar blir man mörkrädd av, utav ett eller annat själ. Jag blir gärna också tipsad om annan sida om det finns:)

• Forumvärd
    Chicita skrev 2011-07-07 18:20:07 följande:
    Jag har mig veterligen inte nämnt några enskilda ärenden/ trådar / medlemmar...
    Det är mer en allmän fråga om ni inte ska göra något åt missbruket av det forumet.

Ni behöver nog ta en titt på vad det används till rent generellt och inte lita på att medlemmarna ska anmäla allt.
    Det är inte min uppgift som medlem att bevaka forumet åt er.
    Jag och andra har upplyst er om känsliga rummet-funktionen missbrukas.
    Bollen ligger hos er, inte hos mig eller andra medlemmar 
    Eftersom att det skrivs så pass många inlägg på BT så är det inte säkert att moderatorerna hinner att se allt direkt.
    Moderatorerna brukar t.ex flytta trådar eller ta bort inlägg de stöter på utan att de är anmälda men är det mycket i rapportlistan så prioriteras den. Det är därför det är så bra när ni medlemmar anmäler för då kan ärendet hanteras snabbt istället för att trådar och otrevliga inlägg missas. Så anmäl om ni stöter på något speciellt!
    Det hjälper oss otroligt mycket och det bidrar även till ett trevligt forum Solig
  • MrsT2011

Jag blir väl halshuggen nu men jag måste säga att jag håller med BT:s forumvärd i konversationen som pågår i denna tråd.

För lite perspektiv på det hela är ni välkomna att läsa tråden jag startade i detta ämne:

www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m4018522.html

Önskar er alla en fortsatt fin sommar! Solig

• Vi2alltid

Det är skillnad på tråkig attityd och en hård diskussion. Jag tycker också det är roligt att argumentera, jag är ju redan gift sedan flera år och hänger inte på BT för att få tips till mitt bröllop. Men man kan argumentera sakligt! Tyvärr är det alltför ofta som folk blir rent av otrevliga och går gärna på personangrepp i stil med "är du så dum i huvet att du verkligen tror att..." Folk gömmer sig gärna bakom ett nick och skulle aldrig bete sig så respektlöst i verkligheten.

Och ibland är det svårt att anmäla en sån sak. Varje inlägg i sig kanske inte är SÅÅ farlig men i sin helhet blir det en otrevlig stämning. Då får man anmäla en massa inlägg!

Jag försöker undvika alla trådar där det är otrevlig stämning, men jag har full förståelse för de som väljer att avsluta sitt medlemskap faktiskt. Det har varit lite för mycket tjafs här på BT och det har även cirkulerat en hel del missnöje mot sajten och moderatorerna. Tråkigt.

• queenelin

Jättetråkigt Oniq! Jag hade också hoppats på att få höra mer om ert annorlunda bröllop!

Jag fick ett tips en gång från en etablerad manusförfattare, när jag själv läste manusproduktion. Att man ska lyssna till all kritik man får, men sen rättar bara man sig efter den som man tycker är rätt. Lite så tänker jag här också. Jag läser alla inlägg, men de som är otrevliga eller hätska ignoerar jag. Och jag är noga med att själv försöka ha en god ton.

Jag tycker att trådarna här är för att ge tips, peppa och diskutera. Med hänsyn till att vi alla är olika och vill olika.

Hoppas att ert bröllop i alla fall blir fyllt av kärlek, med eller utan Bröllopstorget!

• Dejli

Skrev ett inlägg om en diskussion jag haft med moderator och där jag inte fått något svar på mina funderingar på om det verkligen är okej att bete sig hur som helst under anonymt användarnamn. Något svar på om det verkligen är okej att skriva "jag tycker alla som [infoga valfri "åsikt"] är dumma i huvudet" under anonymt användarnamn för att sedan bara flyttas till en annan avdelning har jag fortfarande inte fått. Jag tolkar det som att det alltså är okej.

• mikita
    Dannedo skrev 2011-07-07 19:42:28 följande:
    Skönt att någon säger ifrån! Har flera gånger läst inlägg som ifrågasätter varför någon ska gifta sig över huvud taget och idiotförklarar någon som inte gått samma väg i livet som en själv. Folk glömmer att det sitter en annan människa med en helt egen livshistoria på andra sidan skärmen, och hur man kan dömma ut en annans livsval bara genom ett inlägg på ett forum är för mig helt oförståeligt. Man måste dessutom komma ihåg att alla inte har samma förmåga att uttrycka sig i skrift. Vill ändå påstå att stämningen här är väldigt mycket trevligare än på många andra forum, t.ex familjeliv.se
    Ja huvva! Har nu varit med på familjeliv några dagar...där är det ju så man drar sig för att skriva något i trådarna. Än mindre starta en egen tråd! *tillbaka till tryggheten här * Flört
Svar på tråden Tack och hej