Chicita skrev 2011-07-07 15:22:41 följande:
@ Forumvärd
Vore ju bra när man skickar en anmälan och ber er granska TRÅDEN i helhet - att ni inte bara granskar inlägget man klickade på för att anmäla (i vissa fall trådstartens).
Att anonymitetsfunktionen för känsliga rummet missbrukas enormt är ett annat problem som flera av oss påpekat. Trådstarterna följer inte reglerna ni lagt ut för känsliga rummet. Men ni tycker ändå inte att det är något fel i det?
Ytterst förvirrande när man anmäler regelbrott och får svar att det inte kommer granskas närmare för att ni inte ser något fel i det. Det är ju ni som skapat reglerna...
Jag är glad att jag träffat Oniq i verkligheten och har kontakt med henne där också.
Jag är också glad över att jag har hittat några underbara människor här inne som gör att jag vill vara kvar i alla fall till efter bröllopet.
Men sen går jag nog samma väg som Oniq
Jag förstår hur du tänker med att det skulle räcka med att bara anmäla en TS.
Men- problemet är att om det är en lång tråd och många sådana anmälningar så blir arbetet att granska alla inlägg i tråden alldeles för övermäktigt.
Därför är det bra om man anmäler de inlägg som man tycker är otrevliga. Moderatorerna kan då granska de inläggen direkt och de får även en indikation om att tråden håller på att spåra ur.
Oftast så gås tråden igenom ändå eftersom att det kommer in anmälningar på den.
Känsliga Rummet är speciellt och blir det en tillsägelse p.g.a. regelbrott så ryker ju anonymiteten så där inne är moderatorerna och reglerna hårdare.
Ibland händer det att ärenden nekas eftersom att moderatorerna gör bedömningen att det inte rör sig om ett regelbrott.
Tycker man att ärendet har blivit felbehandlat så går det att kontakta supporten eller mig så kan vi se vad det rör sig om och varför det bedömdes som det gjordes. Däremot så tar vi aldrig enskilda ärenden ute i forumet men det går bra att kontakta mig