• iSusanna

Ska han inte få någon svensexa?

Hej,

Jag blir ledsen då jag tänker på att min blivande man kanske inte kommer att få uppleva någon svensexa. Hans tre bröder har ingen initiativförmåga och verkar inte alls känna för att anordna något sådant.

Jag ringde till en av bröderna för att höra om han kanske ville ha listan jag sammanställt (med kontaktuppgifter till alla som kan tänkas vilja vara med på svensexan). Till svar fick jag då "Alltså, jag tror inte att han vill ha någon svensexa, faktiskt". 

Vad baserar han detta på? Visserligen är min sambo av det mer försiktiga slaget, men man MÅSTE ju inte göra en svensexa förnedrande eller? Jag misstänker att det bara är en ursäkt för att slippa organisera den. Är mycket besviken, och övertygad om att min M2B kommer bli det också. 

Min blivande har en del andra vänner (samt respektive till mina tjejkompisar), men ingen som han står lika nära som sina bröder... Och ingen som naturligt skulle ta rollen som planerare av en svensexa.

Trist! Rynkar på näsan

Erfarenheter och tips?

• Svar på tråden Ska han inte få någon svensexa?
  • Mirjami

Kan du inte ordna något själv? Om han absolut inte gillar spex kan ju en picknick med grabbarna kanske räcka? Har ni laserdome eller så där ni bor? Något äventyrsställe eller så? I borås har vi ngt som heter Upzone som tydligen är väldigt populärt bland hippor och svensexor. Något sådant? Om de inte är populärt med kidnappning kan de ju bara dyka upp en dag, ej utspejsade och utan utklädning till honom och berätta att "Nu ska vi grabbar ha kul".

Någon kompis har han väl annars som kan tänkas bistå dig? Be dina tjejkompisar om hjälp, de har säkert redan kikat runt på massa kul när de planerat för dig så de kan tipsa om roliga saker!

Lycka till :)

• Amejuli

Jag är i samma sits som du och det känns jättejobbigt!

Jag trodde jag var den som skulle bli utan och var väl lite besviken först men det var lite det jag väntade mig då mina kompisar inte har så bra kontakt med varandra. MEN, nu verkar det bli tvärt om. Toastmastern var jättemån om att min blivande skulle få en men han har mailat och mailat men ingen annan verkar få tummen ur och nu var han tvungen att själv resa bort de tre sista veckorna som är kvar innan bröllopet...

Sen har det bara varit helt tyst! Så nä det verkar inte bli något för honom och det känns så tråkigt när alla andra i hans gäng som gift sig i de senaste två åren har fått en.

Samtidigt vill man inte lägga sig i för mycket för det är ju ändå deras sak. Väldigt svårt det där!

Men jag hoppas lite fortfarande. Ibland har min blivandes killkompisar verkligen en tendens att slänga ihop något i allra sista sekund men det känns onekligen lite otroligt den här gången tyvärr.

• Cicci90

Säg till någon av hans kompisar att bröderna inte verkar vilja ta något initiativ, så kanske de kan ta tag i det istället!
    Som Mirjami skriver så behöver det inte alls vara förnedrande utan det finns massvis med grejer man kan hitta på.. Laserdome, gocart, crosscart, paintball, grillkväll med killgänget...
    Prata med hans kompisar och se till att de förstår hur han är som person, om de inte redan vet.

Klart han ska ha en svensexa!

• iSusanna

Ja, jag kanske får vända mig till någon av kompisarna... Men som sagt, han har inga nära vänner, utan mest arbetskamrater som han ibland träffar på fritiden och gamla klasskompisar från KTH som han inte ser särskilt ofta.  

Men jag är fortfarande grymt besviken på syskonen... Rynkar på näsan Hur kan man tro att någon INTE vill ha en positiv och skön dag med ett trevligt grabbgäng?  

• Runi

Känner igen det där, bara att min blivandes bröder fick för sig att hoppa av dagen innan svenssexan som hans vänner hade ordnat. Och då har min blivande varit med och planerat och betalat mycket för att vara med på deras svenssexor. Känner mig riktigt jävla besviken på dom.. 

Men kolla om hans vänner kan ordna något så att han iaf får någonting. Du kan ju ordna en lista på alla som ska kontaktas och ge den till den du tror tar tag i det.  

• Ninana

Jag skulle ändå fråga dina tjejkompisars respektiv. Ingen i familjen ville ordna svensexa åt min man så det fick en kompis ta tag i...

• AnnaJacob

Usch vad trist! Det är så synd med folk som inte kan bry sig om andra..
    Jag tycker att det är en bra ide att höra med nån av hans vänner, om inte de skulle kunna tänka sig att hålla den. Men sen tänkte jag på en annan sak: det kan inte vara så att de faktiskt planerar en svensexa men bara vill hålla det helt hemligt? De kanske är rädda för att du ska råka försäga dig eller nått??

Jag tror inte att jag kommer att få veta något om min M2B svensexa, dock så är jag 110% säker på att den blir av, men jag tror först jag får veta det dagen efter när han kommer krypande hem...hehe

Du tror inte att det kan vara så?

• iSusanna

AnnaJacob: Dessvärre är jag helt säker på att de inte planerar något i hemlighet. Dessutom kan de omöjligt känna till vilka andra som är bjudna eller ens vilka hans kompisar är eftersom de har aldrig träffats...  Måste dock vara härligt för dig att veta att det blir av.

Jag skulle GÄRNA inte veta någonting alls om svensexan om jag trodde att den skulle bli av....

• AnnaJacob
    iSusanna skrev 2011-07-08 14:47:48 följande:
    AnnaJacob: Dessvärre är jag helt säker på att de inte planerar något i hemlighet. Dessutom kan de omöjligt känna till vilka andra som är bjudna eller ens vilka hans kompisar är eftersom de har aldrig träffats...  Måste dock vara härligt för dig att veta att det blir av.

Jag skulle GÄRNA inte veta någonting alls om svensexan om jag trodde att den skulle bli av....

Usch vad trist! Jag hade annars hoppats på att jag hade rätt...
    Men om du verkligen känner så, så är det nog tyvärr på det viset att den inte är under planering..

Nu vet jag inte hur väl du känner hans brödrar, men du skulle inte kunna ringa upp den mest handlingskrafiga av dem och ge en massa förslag på hur en svensexa för din M2B skulle kunna vara. För jag tror många har bilden av att det ska vara som filmen baksmällan, där man måste lägga en förmögenhet på en dag och gärna också ha en massa strippor. De kanske bara inte har några som hellst ideér om vad de kan hitta på, och tycker att det är helt oöverskådligt att komma på nått själv.
    Så kanske om du listar upp lite, så kanske det släpper för dem!?

Jag förstår att det inte känns skoj, men du kanske kunde erbjuda dig att vara med och betala lite för svensexan, om det kanske är där skon klämmer.
Svar på tråden Ska han inte få någon svensexa?