• iSusanna

Ska han inte få någon svensexa?

Hej,

Jag blir ledsen då jag tänker på att min blivande man kanske inte kommer att få uppleva någon svensexa. Hans tre bröder har ingen initiativförmåga och verkar inte alls känna för att anordna något sådant.

Jag ringde till en av bröderna för att höra om han kanske ville ha listan jag sammanställt (med kontaktuppgifter till alla som kan tänkas vilja vara med på svensexan). Till svar fick jag då "Alltså, jag tror inte att han vill ha någon svensexa, faktiskt". 

Vad baserar han detta på? Visserligen är min sambo av det mer försiktiga slaget, men man MÅSTE ju inte göra en svensexa förnedrande eller? Jag misstänker att det bara är en ursäkt för att slippa organisera den. Är mycket besviken, och övertygad om att min M2B kommer bli det också. 

Min blivande har en del andra vänner (samt respektive till mina tjejkompisar), men ingen som han står lika nära som sina bröder... Och ingen som naturligt skulle ta rollen som planerare av en svensexa.

Trist! Rynkar på näsan

Erfarenheter och tips?

• Svar på tråden Ska han inte få någon svensexa?
  • iSusanna

Ja, jag kanske får vända mig till någon av kompisarna... Men som sagt, han har inga nära vänner, utan mest arbetskamrater som han ibland träffar på fritiden och gamla klasskompisar från KTH som han inte ser särskilt ofta.  

Men jag är fortfarande grymt besviken på syskonen... Rynkar på näsan Hur kan man tro att någon INTE vill ha en positiv och skön dag med ett trevligt grabbgäng?  

• iSusanna

AnnaJacob: Dessvärre är jag helt säker på att de inte planerar något i hemlighet. Dessutom kan de omöjligt känna till vilka andra som är bjudna eller ens vilka hans kompisar är eftersom de har aldrig träffats...  Måste dock vara härligt för dig att veta att det blir av.

Jag skulle GÄRNA inte veta någonting alls om svensexan om jag trodde att den skulle bli av....

Svar på tråden Ska han inte få någon svensexa?