• Malois

Novemberbrudar, vad sätter ni på fötterna och var tar ni era kort???

Vi gifter oss i November i en underbart vacker liten kyrka... Klänningen  är klar, slöja eller inte har jag inte bestämt ännu, men vad sätter jag på fötterna? Vill ha fina skor, med klack men inte stilett. Skulle vilja gå i skorna hela kvällen... Kanske inte heller öppen tå då det inte är allt för fint väder i November. Vad ska ni andra ha på fötterna? Och var tar ni era foton? Själv funderar jag på att ta fotona i en lada, bland halm och hö....

• Svar på tråden Novemberbrudar, vad sätter ni på fötterna och var tar ni era kort???
  • Malois

Hm, skrev ett inlägg som försvann... Jaja börjar om, snygga Ballerinaskor, det är en bra ide. Ska nog kolla lite på sådana. Knallröda stövlar har jag tänkt på flera gånger till fotograferingen, rött är en av temafärgerna så det kunde vara kul... Lite småläckert i en halmhög. Vi kommer inte att ha några professionella fotografer då jag har en syster och pappa som är otroligt duktiga hobbyfotografer med bra utrustning. Så dom kommer att fixa och trixa lite, och det får bli som det blir. Foton lär det ju finnas att välja mellan, alla fotar ju som galningr på bröllop.

Stövlarna med klack var llte läckra, frågan är hur sköna dom är, har du testat dom?

• Malois
    Maria och Toni skrev 2011-07-08 13:52:00 följande:

På festen skulle jag vilja ha dessa peetoes tycker de är så snygga. Jag är osäker på klacken dock, om jag orkar gå i dem en hel kväll. Stövletterna på den nedersta bilden planerar jag att ha i kyrkan och vid transport till festen.  Fotografering blir både inne och ute, beror på vädret såklart. Hoppas på snö och frost på bröllopsdagen (Vi gifter oss 19/11). Kanske fotograferar vi oss vid älven som rinner genom byn. Platsen ligger inte långt ifrån vare sig kyrkan eller festlokalen. Vi vill gärna fotografera oss innan vigseln också p.g.a att solen går ner kl. 15.00 här där vi bor. Visserligen kan en duktig fotograf kan fixa ljus om det behövs ändå. Hur tänker ni andra kring detta fotografering före eller efter vigsel p.g.a solen går ner så pass tidigt?

Vi tar också fotograferingen innan, med tanke på just väder och vind... Snö och frost vore underbart men inte fullt  så troligt här i Sthlm..
  • Malois
    Future Mrs S skrev 2011-07-08 13:06:33 följande:
    Jag ska ha vita ballerina skor på vår dag..

Funderar på att köpa ett par vita gummistövlar till fotograferingen typ dessa

Så är jag säker på att inte förstöra mina skor under fotograferingen, som vi ju helst vill ha ute på något sätt.. ;)
    Ideen med lada har jag oxå haft men då måste det vara något utan djur för jag är extremt känslig för stall/ladugårdslukt och vill inte lukta ko eller häst ;D 

Just fotoplats tycker jag är supersvårt i November, lite av anledningen till att vi tvekar på att ens ha en fotograf faktiskt.. :/

Vita ballerina vart min melodi med, hittade samma-lika som du... Underbara och hur sköna som helst...
Svar på tråden Novemberbrudar, vad sätter ni på fötterna och var tar ni era kort???