Har börjat ångra att jag förändrade ringen..
Hej!
Jag och min sambo förlovades oss för drygt ett år sedan. Vi lät då en bekant som är silversmed göra ringarna åt oss. Vi var inte så precis i hur vi ville att ringarna skulle se ut - t.e.x angav vi inte hur breda vi ville ha dem, kupade, plana etc. Vi beskrev bara vilket mönter vi ville ha i dem samt att de skulle vara silver. När vi fick ringarna blev jag direkt lite besviken, ringen var ca 7 mm bred och det var inte alls vad jag tänkt mig.. Tyckte den kändes klumpig och obekväm på fingret. Så efter någon månad lämnade jag in ringarna till en guldsmed som tod ned bredden på dem lite, till ca 5,5-6 mm. Var jättenöjd då men nu har jag börjat få dåligt samvete att jag gjorde det eftersom det var en vän till oss som gjort ringarna.. Vi har ju som ändrat ringarna nu, då är det ju inte riktigt bara hennes verk känns det som.. min sambo var även lite ledsen tror jag när jag propsade på att göra ringarna lite smalare då hon nog gillade den bredare ringen.. Känns så hemskt att ha dåligt samvete.. Någon som varit i samma situation? Hur ska man tänka? Jag tycker ringen känns bekväm på fingret nu och är mer som jag ville ha den, men å andra sidan kanske jag hade vant mig vid den bredare ringen om jag haft mer is i magen? gah. Detta dåliga samvete..
Tacksam för svar!