Mirjami skrev 2011-07-11 11:19:11 följande:
Jag tycker det du tänker, med vaccin är helt fantastiskt! Så gör jag vid jul, fast för mig är det djur, en get till en familj och höns till en annan. Det är icke uppskattat vid jul kan jag säga, inte av gubbens familj. Men det struntar jag i, för varför ska de, som lever rikt och är friska, ha mat på bordet och sitt liv fyllt av materiella ting, ha mer? Nej, jag anser att utbildning och att ge saker istället för bara pengar är lösningen på de problem vi har i världen. Jag skänker pengar till Individuell människohjälp då de satsar på att utbilda kvinnor så de kan ta sig ur svårigheter och fattigdom. Att skänka ett gåvobevis är bland det finaste man kan göra. Jag skulle själv blir oerhört glad om folk kunde göra det i mitt namn!
Jag tycker du ska göra det och strunta i vad folk tycker. De som tycker att du gör det för uppmärksamhets skull eller att du motsätter dig brudparets önskningar, de är futtiga människor som troligtvis blundar för verkligheten. Du behöver ju inte ge det öppet på dagen, utan ge det dagen efter eller så.
Jag beundrar ditt stora hjärta :)
Tack så mycket, detsamma säger jag!
jättefint att du också tänker som vi,
jag skulle tycka att det kändes jättebra med en sådan gåva på bröllopsdagen,
att de som behöver hjälp också kan få en liten del av firandet av vår kärlek :)
Det kommer på posten innan/ efter bröllopet.. :)