Inlägg från: BrudiMaj2012 |Visa alla inlägg
  • BrudiMaj2012

Om brudparet inte vill ha presenter?

Ska snart på bröllop och de blivande tu har bestämt sagt
    att de absolut inte vill ha någonting..
    tycker att det känns lite trist och funderar på att iaf ge dom något gåvobevis eller liknande?
    Vad tror ni? Inte blir man väl "arg" över 1500 doser vaccin eller? Tungan ute

• Svar på tråden Om brudparet inte vill ha presenter?
  • BrudiMaj2012

Då tar jag och fixar det! :)
    Tack för kommentarerna! Solig

• BrudiMaj2012
    lom2011 skrev 2011-07-10 23:02:00 följande:

Jag och min blivande make vill inte heller ha några presenter. Vill inte! På riktigt. Vi vill ha våra vänners sällskap på bröllopsdagen. Jag blir ju inte arg om någon ändå kommer med något, men heller inte glad. Hoppas att de inbjudna kommer att respektera vår önskan på vår dag. Alla är vi olika.

Tycker iofs att det är skillnad på presenter och det här..
    nu får de ett litet kort där det på baksidan står att vi skänkt pengar till
    vaccin istället för en dammsalmande vas..
    Så jag tycker faktiskt att vi respekterat att de inte vill ha presenter,
    men ville iaf ge dem något litet som minne..
    Men vi är ju alla olika..

Själv skulle jag bli glad av att veta att 1500
    barn inte kommer att dö av stelkramp... Solig
  • BrudiMaj2012
    Dejli skrev 2011-07-10 23:09:39 följande:
    Även om man inte önskar sig något så tycker jag det är ganska tråkig inställning att åtminstone inte uppskatta om någon skänker pengar till välgörande ändamål, som kanske i slutet räddar liv. Även om man inte önskar sig något alls. Det är ju inte en gåva till brudparet egentligen...

Om man frånsagt sig presenter förstår jag att man inte uppskattar om någon kommer med en vas eller brödrost eller andra prylar, men ett kuvert med info om att 1500 barn har kunnat vaccineras utan att ens tycka det är en trevlig gest... sådana vänner hade jag nog inte velat ha som inte ens kände uppskattning över att någon gjort en sådan sak för att hedra oss.
    Word!
  • BrudiMaj2012
    Willowfield skrev 2011-07-10 23:49:49 följande:
    De där vaccinerna kan man ju betala för utan att ge det i present om nu brudparet inte vill ha ngt, eller är man bara ute efter uppmärksamhet som gåvogivare?
    Alltså, jag förstår faktiskt helt ärligt inte hur man kan få det här till ett Problem?
    Hur cynisk får man bli egentligen?
    Vi ville ge något fint till brudparet på bröllopsdagen, och tyckte att det här var den allra bästa varianten istället för att ge en fysisk present..
    Tycker att det är riktigt otrevligt att du insinuerar att vi gör detta pga vad, egoism?
    Jag utgår ifrån att du aldrig har, eller kommer att ge någon en gåva,
    för om du gör det så är det uppenbarligen enkom för att bekräfta dig själv!
    (Som man känner sig själv känner man andra)
  • BrudiMaj2012

Tack till er som förstår min intention! {#emotions_dlg.flower}

Jag är oerhört tacksam över att jag har den goda smaken
    att inte ha folk som er i min bekantskapskrets..
    Hur kan man vara så krass att man skulle ta det som en diss att någon hedrat en med ett bidrag till välgörenhet?
    Utgår ni ifrån er själva när ni är oroliga över att vi ska Vad;
    överlämna Gåvan under middagen med ett tillhörande bildspel över fattiga barn i Afrika?
    Tack vare min uppfostran har jag tillräcklig social kompetens för att inte på något vis göra en uppvisning av detta.. Skrämmande att vissa tydligen har det tankemönstret själva,  hur kan man ens komma på tanken?
    Smaklöst och fräckt!
    Givetvis blir det här oskyldiga lilla kortet levererat utav postverket till det berörda brudparet!

• BrudiMaj2012
    Mirjami skrev 2011-07-11 11:19:11 följande:
    Jag tycker det du tänker, med vaccin är helt fantastiskt! Så gör jag vid jul, fast för mig är det djur, en get till en familj och höns till en annan. Det är icke uppskattat vid jul kan jag säga, inte av gubbens familj. Men det struntar jag i, för varför ska de, som lever rikt och är friska, ha mat på bordet och sitt liv fyllt av materiella ting, ha mer? Nej, jag anser att utbildning och att ge saker istället för bara pengar är lösningen på de problem vi har i världen. Jag skänker pengar till Individuell människohjälp då de satsar på att utbilda kvinnor så de kan ta sig ur svårigheter och fattigdom. Att skänka ett gåvobevis är bland det finaste man kan göra. Jag skulle själv blir oerhört glad om folk kunde göra det i mitt namn!

Jag tycker du ska göra det och strunta i vad folk tycker. De som tycker att du gör det för uppmärksamhets skull eller att du motsätter dig brudparets önskningar, de är futtiga människor som troligtvis blundar för verkligheten. Du behöver ju inte ge det öppet på dagen, utan ge det dagen efter eller så.

Jag beundrar ditt stora hjärta :)
    Tack så mycket, detsamma säger jag!
    jättefint att du också tänker som vi,
    jag skulle tycka att det kändes jättebra med en sådan gåva på bröllopsdagen,
    att de som behöver hjälp också kan få en liten del av firandet av vår kärlek :)
    Det kommer på posten innan/ efter bröllopet.. :)
  • BrudiMaj2012
    baby freeze skrev 2011-07-11 11:21:07 följande:

Jag tycker att det är en strålande idé!

Fundera på vad man kan ha för skäl till att undanbe sig presenter! Jag kan tänka mig ett par stycken, men jag kan absolut inte förstå vad som skulle kunna vara stötande med att få ett kort hemskickat där det står att någon valt att fira bröllopet lite extra genom att köpa 1500 doser malariavaccin. Kör på!

Massa tack! Solig
Svar på tråden Om brudparet inte vill ha presenter?