Inlägg från: Willowfield |Visa alla inlägg
  • Willowfield

Om brudparet inte vill ha presenter?

Dejli skrev 2011-07-10 23:09:39 följande:
    Även om man inte önskar sig något så tycker jag det är ganska tråkig inställning att åtminstone inte uppskatta om någon skänker pengar till välgörande ändamål, som kanske i slutet räddar liv. Även om man inte önskar sig något alls. Det är ju inte en gåva till brudparet egentligen...

Om man frånsagt sig presenter förstår jag att man inte uppskattar om någon kommer med en vas eller brödrost eller andra prylar, men ett kuvert med info om att 1500 barn har kunnat vaccineras utan att ens tycka det är en trevlig gest... sådana vänner hade jag nog inte velat ha som inte ens kände uppskattning över att någon gjort en sådan sak för att hedra oss.
    De där vaccinerna kan man ju betala för utan att ge det i present om nu brudparet inte vill ha ngt, eller är man bara ute efter uppmärksamhet som gåvogivare?
  • Willowfield
    BrudiMaj2012 skrev 2011-07-11 00:09:51 följande:
    Alltså, jag förstår faktiskt helt ärligt inte hur man kan få det här till ett Problem?
    Hur cynisk får man bli egentligen?
    Vi ville ge något fint till brudparet på bröllopsdagen, och tyckte att det här var den allra bästa varianten istället för att ge en fysisk present..
    Tycker att det är riktigt otrevligt att du insinuerar att vi gör detta pga vad, egoism?
    Jag utgår ifrån att du aldrig har, eller kommer att ge någon en gåva,
    för om du gör det så är det uppenbarligen enkom för att bekräfta dig själv!
    (Som man känner sig själv känner man andra)
    Tydligen! Med tanke på att mitt inlägg inte var riktat till dig överhuvudtaget därav citering av den jag citerade.....
  • Willowfield
    Dejli skrev 2011-07-11 08:48:15 följande:
    Jag förstår att du brukar skicka alla dina presenter anonymt, så att ingen kan koppla dem till dig? Det är iofs oftast roligare att ge än att få (tycker iaf jag), men man gör det väl ändå för att glädja mottagaren med något man tror att de skulle uppskatta? Detta är ju ingen present per se, det är ju mer ett sätt att hedra dem genom att göra något bra i deras namn anser jag.

Om det brudpar TS vill uppvakta är normalempatiska människor så kommer de säkerligen uppskatta denna typ av "gåva" när de frånsagt sig presenter.
    Jag brukar respektera den jag besöker och gör utifrån detta... Nog sagt!
Svar på tråden Om brudparet inte vill ha presenter?