Vita, dubbelvikta tackkort med fotot på insidan??!!
mikita skrev 2011-07-11 12:54:32 följande:
Gaahhh!!! Jag vill ha dubbelvikta tackkort, matt papper, där fotot sitter på högra insidan. Fotots storlek 10x15. Verkar helt omöjligt att få tag i! Alla framkallningsfirmor jag har kollat på har fotot på framsidan och de flesta har blankt papper, vilket gör det svårt att skriva en personlig hälsning på insidan. Förstår ni vad jag är ute efter? Var kan jag hitta det?Förstod först inte riktigt vad du menade, men sedan jag hade kollat på de mallar man kunde välja hos två välrenommerade Stockholms-firmor begrep jag! Trots att dessa två fotofirmor har mycket gott rykte i fotografkretsar för att hålla hög kvalitet inom foto så var deras tackkortsmallar bedrövliga – i ett av fallen som du beskriver med foto på framsidan och med tryck på fotopapper, och i det andra fallet hemska mallar med design som gav 80-talsvibbar, med fula typsnitt och töntiga inramningar. Otroligt konstigt att dubbelvikta, vita kort med foto på sidan 3 är knepigt att finna!
Som det ser ut nu får vi klippa och klistra egna, d v s beställa foton separat som föreslås ovan och sätta in dem i kort – men det är trist att det ska behövas.