• Vargaland

    Bjuda eller inte bjuda?

    Kan inte bestämma mig för om jag ska bjuda två personer eller inte.

    Hur skulle ni reagera om ni får en inbjudan till ett bröllop från en gammal vän sen gymnasietiden ni inte hört ifrån på ca två år? (person 1)

    Eller om ni haft tät kontakt förr och varit på många roliga fester tillsammans, men för 6-7 år sen? Familjelivet har begränsat kontakten till ett minimum och sist vi hördes blev det en kort pratstund på ICA i vintras. (person 2)

    Jag både vill och vill inte bjuda, vill för att jag gillar (gillade?) dem och lite för att de kanske skulle tycka det var konstigt att inte blivit bjuden. Vill inte för att jag är rädd att de ska tycka det är lite konstigt att jag hör av mig nu, när vi inte har hörts på så länge.

    Behöver lite tankar om detta, har grubblat i flera veckor...

  • Svar på tråden Bjuda eller inte bjuda?
  • Vargaland

    Varför jag grubblar så mycket är också för att två av mina närmaste vänner inte kan komma av olika anledningar. Så jag tror inte det blir mer än ett par kompisar plus släkten på min sida som kommer.
    Därför skulle det vara kul att bjuda dem (de är halvt bekanta med vännerna som kommer så de kan få roligt tillsammans), men som sagt så vet jag inte. Ena stunden vill jag, nästa tvekar jag. Ekonomi och plats har ingen avgörande betydelse.

    Tur man bara ska gifta sig en gång, har huvudbry över det mesta nu!

  • Vargaland
    Silketuss skrev 2011-07-12 00:20:16 följande:
    Jag tycker att du ska försöka gå efter din magkänsla och våga lita på den. Jag har vissa vänner som jag umgås med oftare än andra, men som jag ändå betecknar som mindre goda vänner än de jag umgås mer sällan med. Personligen skulle jag bli väldigt hedrad över att bli bjuden på en gammal väns bröllop, men jag skulle inte heller bli arg eller sur om jag inte blev det, med de förutsättningar du skriver om. Alltså kan du faktiskt både bjuda och låta bli, utan att någon kan säga att du har gjort fel val, tycker jag. Våga lita på att det du kommer fram till, är det rätta för dig!
    Känns faktiskt som en liten lättnad att höra din åsikt, att det inte blir fel hur jag än väljer. =) Det är ju sant. Just nu väger det 60-40 till att bjuda in dem, men ska nog tänka ett par dagar till. Tack! =)
  • Vargaland
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 00:27:08 följande:
    Då tycker jag nästan att du ska bjuda dom :) Det värsta som kan hända är ju att de tackar nej och inte kommer. Om de redan är lite bekanta med er vänner som kommer och varken ekonomi och plats är avgörande så.. varför inte? Det kan ju bli jättekul :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja jag är ju lite rädd för det också, att det ska bli en stel och tråkig fest! Mardrömmen är att folk ska gå hem tidigt för de tyckte det var tråkigt.
    Tror nog de kan få kul tillsammans, kanske kanske ska skicka en inbjudan då... och hoppas att de inte tycker jag är helknepig... =)
  • Vargaland
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 00:34:56 följande:
    Tvivlar starkt på att de skulle tycka att det är konstigt att få en inbjudan. Tror mer på att de tycker det är jättekul :D Haha det där med stel fest är jag också lite orolig över, trots att i stort sett alla vänner vi bjudit in kommer.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja det är en riktig fasa! Man kan nog ta det mesta som går snett annars, men inte en stel fest! Vill att folk inte ska vilja gå hem för det är så kul! Men det kanske är att sätta ribban lite högt! =)
  • Vargaland
    Silketuss skrev 2011-07-12 00:37:06 följande:
    Nej, jag kan inte förstå hur du skulle kunna uppfattas som knepig för att du bjuder dem till bröllopet. Eller om du låter bli. Så skönt att vare sig plats eller ekonomi är det som ska avgöra!
    Vänder och vrider på allting hela tiden! Jag i ett nötskal.
    I och med att två vänner jag räknat med inte kunde komma blev det ju två platser över.. därav att ekonomin inte spelar roll.
  • Vargaland

    Oj så många svar, och bra svar! Tack till er alla, ni har varit till stor hjälp i mina funderingar! Har nu beslutat mig för att bjuda dem - då behöver jag inte ångra sen att jag inte gjorde det. Återstår att se vad jag får för svar, hoppas de vill komma!
    Återigen, tack! Det är guld värt att ha ett sånt här forum att diskutera med andra om sina tankar! =)

Svar på tråden Bjuda eller inte bjuda?