Inlägg från: GeneralElectric |Visa alla inlägg
  • GeneralElectric

Gravid! Hur undviker vi att berätta?

Vad gäller arrangemanget i stort behöver du väl knappast smuggla in alkoholfritt, jag menar vad gäller svärmors planering av mat och dryck! Det lär vara en hel del gäster som vill ha det, av olika skäl, så det måste ni ändå planera in. Sedan kan du så klart prata med serveringspersonalen vad gäller just din påfyllnad.

• GeneralElectric
    Dejli skrev 2011-07-12 14:12:50 följande:
    Kanske kan brudparet få egna vinflaskor med namnetiketter på som står framme, där det är alkoholfritt i din?
    Bra idé (tycker jag, som tycker det verkar dumt och jobbigt att fejka halsfluss och penicillin)!

Ett tips är att dricka Saxhyttegubbens blåbärsdryck, som är dyr (69:-/flaskan, tror det är 50 cl) men tydligen det bästa och mest exklusiva alternativet till rött vin. Kanske kan ni hälla upp det i sådana flaskor?
  • GeneralElectric

Oj, 33 cl är det visst i flaskorna...
    www.saxhyttegubben.se/blabar-100/index.php
    Jag har själv inte smakat denna dryck, men vi funderade på att ha det som dryck till våra absolutist- och nykteristgäster. (Blev dock något annat.)

• GeneralElectric
    Dannedo skrev 2011-07-12 22:25:23 följande:
    Skyll inte på alvedon eller liknande, tror ddet är en ganska genomskinlig lögn. Att "råka" ta en alvedon utan att tänka efter på sin bröllopsdag där man tänker på ALLT tror jag inte folk går på, OCH dessutom vet jag läkare som erkänner att det inte är någon fara om det sker vid enstaka tillfällen. 

Jag skulle skåla i bubbel och lite diskret tippa ut det i gräset när ingen ser. Sedan skylla på nervositet och trötthet och säga att du inte vågar dricka mer, att du blev lite snurrig bara av bubblet. Om det verkligen inte går att fixa alkoholfritt vin till middagen kanske det går att be att dom inte häller upp så mycket och att du "låtsasdricker under skålarna, och din man kanske kan ta en klunk av ditt vin då och då, råka blanda ihop era glas... Jag kan lova att när väl middagen är igång och ni spelat upp en liten vindrickningsteater så kommer ingen lägga märke till om du dricker eller inte.
    Håller med Dannedo. Att hitta på en lögn om kattbett och antibiotika gör möjligen att du slipper frågor om varför du inte dricker alkohol, men väcker nya frågor om hur det gick till och gör möjligen att folk vill berätta sina djurbetts- och antibiotika-stories...förutom att det kan vara svårt att hålla lögnerna igång i vilket fall som helst.
Svar på tråden Gravid! Hur undviker vi att berätta?