• Dannedo

Gravid! Hur undviker vi att berätta?

Skyll inte på alvedon eller liknande, tror ddet är en ganska genomskinlig lögn. Att "råka" ta en alvedon utan att tänka efter på sin bröllopsdag där man tänker på ALLT tror jag inte folk går på, OCH dessutom vet jag läkare som erkänner att det inte är någon fara om det sker vid enstaka tillfällen. 

Jag skulle skåla i bubbel och lite diskret tippa ut det i gräset när ingen ser. Sedan skylla på nervositet och trötthet och säga att du inte vågar dricka mer, att du blev lite snurrig bara av bubblet. Om det verkligen inte går att fixa alkoholfritt vin till middagen kanske det går att be att dom inte häller upp så mycket och att du "låtsasdricker under skålarna, och din man kanske kan ta en klunk av ditt vin då och då, råka blanda ihop era glas... Jag kan lova att när väl middagen är igång och ni spelat upp en liten vindrickningsteater så kommer ingen lägga märke till om du dricker eller inte.

Även om jag gärna dricker vin i vanliga fall så kommer jag vara väldigt försiktig under mitt bröllop, vill verkligen inte bli påverkad då och jag tror många tänker likadant. 

• Dannedo

Ett annat tips för att hålla graviditeten hemlig är ju kanske att inte skriva ett inlägg på nätet med bild på sig själv ;). Hoppas du inte tar illa upp, det är verkligen inte menat att vara elak men jag tyckte det var lite kul när jag kom på att du inte skrivit anonymt. Själv hade jag aldrig vågat, vet ju aldrig vem som finns på forumet även om risken är liten att det råkar vara någon av dina gäster. Grattis i alla fall till graviditeten! Hoppas allt går bra!

Svar på tråden Gravid! Hur undviker vi att berätta?