Inlägg från: ElinFalk85 |Visa alla inlägg
  • ElinFalk85

Öppna igenväxta hål i öronen...?

OM du ska öpnna hålen så ska du göra det hos en proffetionell piercingstudio. Där man för övrigt ska göra ALLA sina hål.  Om man gör med pistol så riskerar man blodsmitta som HIV och MRSA samt att läkemsyckerna är alldels för korta, vilket kan orsaka infektion och att hålet inte får svullna som det ska och vill göra. med en pistol så krossas vävnaden medan en piercare skär i vävnaden (med kanylen dvs när dom sticker hålet). Även om man torkar rent runt om med en steril våtservett hos friöserna som gör hål med pistol så kan man inte sterilisera pistolen eller nålen som man kör med.
    En proffessionell piercingstudio använder an autokalv som rengör, steriliserar och packar om i en ny förpackning. detta görs med tänger och annat som används. kanylen används bara en gång och slängs sen. dessutom använder en proffetionell percingstudio steriliserade handskar, desinfekterar  britsen samt drar ur nytt överdrag i papper mellan varje kund. det tar en tiondels sekund för en proffessionell percare att göra en piercing. det andra är förberedelser och eftervård. Bor du i sthlm? då kan jag rekomendera e-street piercing på östgötagatan vid skanstull. Bästa studion!!!

• ElinFalk85
    bruden skrev 2011-07-13 16:18:54 följande:
    Inte för att jag nånsin hört nån som vare sig HIV eller MRSA av att ta hål hos frisörer så finns ju riskerna överallt. Länkandet måste ske på ett sterilt sätt så efterbehandlingen är minst lika viktig som själva ingreppet. Jag har sett de som tar hål hos frisörer och då har de alltid använt handskar samt decificerat området på örat och sina instrument. Pistolen de använt har ett engångshuvud vilket gör att de slängs efter att de använts.
    Jag bor inte i Stockholm men hon jag var hos idag är piercare och tatuerare så jag känner mig lugn  
    Åfan då kanskr frisörerna blivit bättre =).
    men smyckerna är iaf för korta.
  • ElinFalk85
    bruden skrev 2011-07-13 18:48:33 följande:
    Smyckena är desamma som piercare använder
    aha =)
    inte i dom som jag har sett. dom kör med domsmå smyckerna fortfarande.
    synd och tråkigt.
    Nåja, jag håller mig till e-street studio i sthlm =)
Svar på tråden Öppna igenväxta hål i öronen...?