Inlägg från: pulmonate |Visa alla inlägg
  • pulmonate

Ni som har påkostat bröllop- alltså riktigt påkostat- vad gör ni?

Helt rätt willowfield! Det behöver inte kosta såå mycket! Man kan få rätt mycket för under 100 000kr. Jag har i och för sig inte gift mig än men håller på att planera mitt drömbröllop och det kommer också gå under 100 000kr. 
    Vi kommer gifta oss på ett slott vid Gardasjön i Italien. Ha ca 100 gäster. 7 rättersmiddag. Egen designad klänning, mm. Det känns som helt perfekt! Jag är i alla fall supernöjd med våra planer.
    Men det är klart att det lätt kan bli dyrt. Man kan få så många extra grejor om man bryr sig. Klänningen kan ju kosta över 50000 bara den om man väljer designklänning. Visst hade vi valt till lite grejor om vi hade haft mer pengar, men jag är fullt nöjd med vårt bröllop. För mig känns det perfekt. Och det är ju det som är viktigt! 

• pulmonate

Ok, ska vi drömma lite? Klart jag hade kunnat få det att kosta över miljonen om man hade haft pengar till det. Men jag hade nog gett pengar till välgörenhet istället.
    MEN om man nu ska drömma...

Samma lokation som nu, samma klänning MEN..
    Privatjet som tar alla gästerna till stället.
    Boende på fint hotel för alla över helgen.
    Mat hela helgen inte bara bröllopsnatten.
    Samma klänning som nu fast gjord av en riktigt duktig sömmerska
    Kunna betala alla mina tärnor och marskalkens, brudnäbbens, ringossens kläder i designkläder
    Sminkning och frisör till bruden och brudgummens mammor, tärnor, och brud.
    Samma bröllopsresa (Australien) men kunna betala allt själv, ha chafför i en månad och bo på lyxhotell hela tiden. 
    Uhm... Men ärligt så är jag mer än nöjd hur det är nu och behöver inte allt detta. 

• pulmonate

Happiness, 

Jo, jag skulle faktiskt hellre ge pengarna till välgörenhet. Och som jag har sagt innan, så hade jag kostat på mig lite mer, jag säger inte att det skulle kosta exakt samma som nu.  Även om jag hade varit multimiljonär så hade jag inte lagt över en viss summa ändå. Men det är bara jag. Ni får göra som ni vill.

Svar på tråden Ni som har påkostat bröllop- alltså riktigt påkostat- vad gör ni?