1700tal skrev 2012-03-03 08:54:19 följande:
Nu hör vi väl egentligen inte hemma i den här tråden. Vi har inget lågbudgetbröllop men några 300 000 hamnar vi inte på. Men tänkte ändå inflika att det går om man vill, allt beror ju på hur man lägger sina prioriteringar runt omkring. Vi bor pyttemått inne i stan med en total boendekostnad under 2000 kr. Men 2 skapliga löner på det, då växer pengarna snabbt på hög. Sen om man vill lägga dem på ett bröllop, kul! Är också gruvligt trött på den svenska jäntelagen. Har man slitit ihop och sparat pengar så står det en fullkomligt fritt att spendera dem som man vill. Vi har siktet på en framtida lånefri bostad istället.
Nu vet jag inte om du menade det så, men uppfattar ditt inlägg som om du tror att jag med mitt ifrågasatte budgeten? Det gjorde jag på inget vis! Jag skrev både i det och mitt inlägg längre upp att jag var intresserad och nyfiken på hur man finansierat sitt bröllop - sparade pengar, lån, arv, vinst etc. Jag jämförde det inte på något vis till mitt utan skrev som svar på Margaux "allt går ju inte ut på en dag" att det förstår jag, och att vi å vår sida också fördelat våra kostnader under 1 år, men - utifrån hur vi valt att bo och leva - inte har möjlighet till just 300.000kr. Hade jag den möjligheten skulle jag alla gånger också lägga mycket pengar på mitt bröllop och dömer verkligen ingen som gör så, men är också själv väldigt nöjd med det bröllop vi ska ha. Skrev det inte som en jämförelse eller ett ifrågasättande. Ställde som nyfiken och intresserad en fråga. Förstår inte riktigt vad du ville med ditt svar till mig?