Ni som har påkostat bröllop- alltså riktigt påkostat- vad gör ni?
1700tal skrev 2012-03-03 08:54:19 följande:
Är också gruvligt trött på den svenska jäntelagen. Har man slitit ihop och sparat pengar så står det en fullkomligt fritt att spendera dem som man vill. Vi har siktet på en framtida lånefri bostad istället.
Jag haller fullkomligt med pa det har! Man ska val inte behova be om ursakt for att, eller hur, man spenderar sina hart intjanade pengar, arvda pengar, gavor eller lottovinster! Vi har ingen gigantisk budget, men vi har fatt en stor del av den fran min fastmans familj, da dem ar engelsk sa ar det stor tradition att ge pengar till barnens brollop. Vi sparar sa hart vi kan sjalva och kommer ha mycket DIY - mest for att vi bada gillar det kreativa sjalv men sjalvklart for att spara pengar, jag har betalat for min klanning helt sjalv, som eg. var alldeles for dyr, men jag har jobbat och sparat hart som bara den och det tanker jag inte skammas for. Tycker det ar uppfriskande att lasa denna trad och intressant att lasa om manniskors olika budgetar, precis som att ett dyrt lyx brollop ar intressant att lasa tycker jag det ar lika intressant att lasa om dem som har mindre, intima budget brollop - dem fascinerar mig lika mycket och jag domer inte nan for deras val!