• Morsian2011

Ni som har påkostat bröllop- alltså riktigt påkostat- vad gör ni?

Ni som har riktigt påkostat bröllop, vad innebär ert bröllop då? Vi har ett riktigt exklusivt bröllop på gång om 25 dagar :D Budget är C.a 250 000 SEK + resa..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 14:54
    Vi har 6 tärnor som vi köpt en likadan rosa klänning till, och en brudnäbb som också har en rosa klänning som vi köpt (hon är 3 år). Sedan har vi en professionell sångerska Victoria Tocca med pianist som sjunger i kyrkan. Vi har en Chrysler Limousine, och en yacht båt som vi åker tillbaka till festen till efter fotografering (överraskning). Vi har 2 st trubadurer som underhåller gästerna i bussen på väg till festen, och fortsätter spela sen under mingeln. Vi har massor av rosor och dekorationer, massor av prinsessapynt men ändå väldigt klassiskt såsom vita stolsöverdag, rosa rosetter på ryggen och silvriga kandelabrar. Vi har en kock som har vunnit kocklandslaget i VM och OS.. och vi har en pianist som spelar middagspiano på middagen och en DJ som spelar på kvällen. Vi bor på en svit för 125 kvm med jacuzzi på taket och egen bastu i badrummet :) Drömbröllop med andra ord.. för oss!

• Svar på tråden Ni som har påkostat bröllop- alltså riktigt påkostat- vad gör ni?
  • Jessixa

Thinkerbelle: Vilka härliga bilder! Var och när gifte ni er? (Du kanske har skrivit det, men jag har inte läst i tråden tidigare).

• Estelle

Vårat kommer att kosta (enligt budgeten) ca. 370 000 SEK med resa inräknat.

Vi gifter oss sommaren 2013 så vi har gott om tid att planera. Fint bröllop Thinkerbelle!

• Dejli
    Jessixa skrev 2012-02-28 15:45:06 följande:
    Thinkerbelle: Vilka härliga bilder! Var och när gifte ni er? (Du kanske har skrivit det, men jag har inte läst i tråden tidigare).
    Det stod på Krägga herrgård utanför Sthlm på midsommardagen (2011 antar jag eftersom tråden är från då) några inlägg upp (och SÅ lång är inte tråden ;) så du hittar det nog också). Inlägg #22.
  • Charlie79

Vårt bröllop kommer gå på ca 450'  inkl ringar och resa. Påkostat och mycket pengar, ja absolut men vad kul det ska bli! 

• Estelle
    Charlie79 skrev 2012-02-28 19:03:08 följande:
    Vårt bröllop kommer gå på ca 450' inkl ringar och resa. Påkostat och mycket pengar, ja absolut men vad kul det ska bli!

450 000 SEK?

Impad...

• Charlie79

Impad vet jag inte, men vi gör det precis så som vi vill ha det och förhoppningsvis kommer det bli roligt även för övriga. :) Vi tycker det ska bli sjukt kul i alla fall.

• brideo

Kul tråd och skönt med brudar som vågar vara lite öppna och berätta. Är så jädra trött på svenska tråkjante! 

• Estelle
    Charlie79 skrev 2012-02-29 15:39:50 följande:
    Impad vet jag inte, men vi gör det precis så som vi vill ha det och förhoppningsvis kommer det bli roligt även för övriga. :) Vi tycker det ska bli sjukt kul i alla fall.
    Och jag fick (enligt hur jag uppfattade det) skäll för att jag var dum som trodde att det fanns fler med budgeten över 300 000 SEK. Här har vi ju dig/er! :)
  • Margaux

Vi hade ett ganska litet bröllop men det blev rätt dyrt ändå. Inkl. resa(som just är avslutad) och ringar/morgongåvor så kom vi väl bort i mot 300'. Men vi har egentligen inte hållt så hårt i pengarna att vi vet helt....

Vi hade ett tredagars bröllop med några influgna, långväga gäster. Stod för all mat och övernattning för de flesta i 3-5 dagar. Detta var dock varken till eller ifrån i budgeten då gården som vi hyrt hade gott om plats. Vi hyrde in kockar och de visade sig från sin bästa sida. 4 rätter och tårta som blivit omtalade som den bästa ever! av många gäster. Vi hade ganska dyra viner eftersom vi är intresserade i det och det dracks mycket....
    Dagen efter hade vi "eftersläpp" med brunch för alla pluss andra kompisar som vi inte hade bjudit till dagen D.
    Det vi hade "glömt" att lägga pengar på var mera personal till söndagen... Där hade vi allt kunnat spotta in lite mer.
    Min man hade en vanlig kostym men vi köpte från Burberry och jag hade en enkel och billig klänning som jag var jättenöjd med.

Vi valde att köpa ganska dyra morgongåvor och de var självklart inte inräknade i någon budget. Där blev det ca 100.000kr. Resan blev 3,5 v till Brasilien och Argentina där vi har bott lyxigt och ätit gott...

Svar på tråden Ni som har påkostat bröllop- alltså riktigt påkostat- vad gör ni?